Fani sportowej wersji Pumy ze znaczkiem Sports Technologies mogli do tej pory zamawiać wyłącznie odmianę ST z 1,5-litrowym silnikiem EcoBoost o mocy 200 KM połączonym z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Nowa wersja 1.0 Ecoboost 170 ze skrzynią automatyczną doskonale uzupełniła kompleksową ofertę Pumy ST.
Mniejsza moc, tylko nieznacznie gorsze osiągi
Ford informuje, że Puma ST X Powershift jest poszerzeniem gamy modelu dla kierowców szukających sportowych wrażeń przy jednoczesnym komforcie z jazdy. Samochód wyposażono w trzycylindrowy silnik 1.0 EcoBoost wspierany przez 48-woltową miękką hybrydę. Dzięki niej następuje nie tylko poprawa osiągów auta, ale i zmniejszenie zużycia paliwa (średnio 6,3 l według WLTP). Skrzynia biegów Powershift została zmodernizowana na potrzeby nowego modelu, aby przyczynić się do uzyskania jak najwyższych osiągów przy niskim zużyciu paliwa. Nowa, zelektryfikowana Puma ST rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,4 sekundy – tylko 0,7 s dłużej niż jej siostra wyposażona w 1,5-litrową jednostkę o mocy 200 KM.
Zmienione podwozie, sportowy wydech
Obydwa warianty Pumy ST X mają specjalnie dostrojoną belkę skrętną i stabilizatory, a także sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania. Puma ST X z Powershift korzysta też z tego samego systemu aktywnego zaworu wydechowego, który zastosowano w Pumie ST z manualną skrzynią biegów. Dzięki temu podczas przyspieszania uzyskuje charakterystyczny sportowy dźwięk.
Promocyjne ceny na start
Cennik Pumy ST X 1.0 Ecoboost 170 KM rozpoczyna się od 149 560 zł, a do samochodu w cenie Ford dokłada roczny pakiet ubezpieczenia OC/AC. Koszt zakupu Pumy ST 1.5 Ecoboost 200 KM z manualną skrzynią biegów wynosi 151 200 zł.
Czytaj też:
Wakacyjny weekend pod namiotem. Przekonaliśmy się, czy było warto?Czytaj też:
Zakaz wyprzedzania ciężarówek na autostradach. Posypały się już kosztowne mandaty