Mercedes-Benz w zupełnie nowym nadwoziu. Na rynek wjeżdża CLE

Mercedes-Benz w zupełnie nowym nadwoziu. Na rynek wjeżdża CLE

Nowy Mercedes-Benz CLE Coupé
Nowy Mercedes-Benz CLE Coupé Źródło:Mercedes-Benz
Nowa seria modelowa wśród samochodów Mercedes-Benza! Niemcy zaprezentowali niezależną serię modelową: CLE Coupé wykorzystuje koncepcyjne i techniczne cechy Klasy C oraz Klasy E. Wkrótce dołączy bliźniaczy konstrukcyjnie CLE Kabriolet.

Wprowadzenie na rynek CLE Coupé rozpocznie się w Europie, w listopadzie 2023 r. W przyszłym roku pojawi się wariant dla entuzjastów jazdy pod gołym niebem – CLE Kabriolet.

Design auta

Długi rozstaw osi, mocno nachylony słupek A, krótki przedni i nieco dłuższy tylny zwis, a także muskularne nadkola oraz duże koła. CLE Coupé łączy sportowe, eleganckie proporcje z nowoczesną stylistyką Mercedesa.

Nowy Mercedes-Benz CLE Coupé

Atletyczny wygląd zapewniają charakterystycznie pochylony profil przedniego pasa (tzw. nos rekina) z nisko poprowadzoną linią maski, smukłe reflektory LED oraz na nowo zaprojektowana, trójwymiarowa osłona chłodnicy. Zdecydowanie wyprofilowane przetłoczenia na długiej pokrywie silnika nawiązują do mocnych silników – o nawet sześciu cylindrach. Profil boczny wyróżnia linia poprowadzona od reflektora do lusterka bocznego i od klamki do tylnego światła. Muskularny tył charakteryzuje się opływowymi powierzchniami, płynnymi łączeniami oraz dwuczęściowymi lampami LED z trójwymiarowymi kloszami.

Przy długości 4850 mm, szerokości 1860 mm i wysokości 1428 mm nowy dwudrzwiowy model jest największym coupé w segmencie pojazdów średniej wielkości. Dzięki swojej koncepcji wymiarowej CLE Coupé oferuje znacznie więcej miejsca niż Klasa C Coupé. W szczególności to zasługa większego o 25 mm rozstawu osi. Podróżujący z tyłu mają do dyspozycji dodatkowe 10 mm przestrzeni nad głową, o 19 mm więcej swobody na wysokości ramion i łokci oraz 72 mm dodatkowego miejsca na kolana. Pojemność bagażnika wzrosła o 60 litrów.

Nowy Mercedes-Benz CLE Coupé

Luksusowe wnętrze

We wnętrzu jest wolnostojący, w pełni cyfrowy wyświetlacz wskaźników o przekątnej 12,3”, zorientowany na kierowcę centralny ekran o przekątnej 11,9” w pionowym formacie oraz dynamiczne nastrojowe oświetlenie w 64 kolorach do wyboru. Są przednie fotele o zintegrowanej, sportowej formie, opracowane specjalnie dla CLE. Jest opcjonalny system dźwięku przestrzennego Burmester 3D z Dolby Atmos oraz Spatial Audio.

Nowy Mercedes-Benz CLE Coupé

Najnowsza generacja systemu MBUX

CLE Coupé przejmuje liczne cyfrowe innowacje z najnowszej Klasy E. System, dzięki aplikacjom zewnętrznych firm, oferuje interaktywną rozrywkę, a zautomatyzowane funkcje z zakresu komfortu pozwalają personalizować samochód.

Napędy do wyboru

Nowy Mercedes-Benz CLE Coupé

Wszystkie silniki auta to miękkie hybrydy z alternatorem zintegrowanym z rozrusznikiem i 48-woltową instalacją elektryczną. Do wyboru są jednostki czterocylindrowe i – jako najmocniejszy silnik – sześciocylindrowy rzędowy motor benzynowy o pojemności 3,0 l pod maską: CLE 450 4MATIC.

W późniejszym terminie Mercedes-Benz zaoferuje CLE Coupé również jako hybrydę typu plug-in. Samochód będzie oferował użyteczny zasięg w trybie czysto elektrycznym. Specjalny program jazdy zapewni poruszanie się wyłącznie z wykorzystaniem silnika elektrycznego na najbardziej sensownych odcinkach trasy, na przykład z priorytetem w obszarach miejskich.

Cztero- i sześciocylindrowe silniki benzynowe

Najmocniejszym silnikiem w gamie jest 3,0-litrowy rzędowy motor o sześciu cylindrach (M 256 M) w CLE 450 4MATIC. Połączenie turbosprężarki twin-scroll i ISG owocuje brakiem tzw. turbodziury. Technika twin-scroll umożliwia spontaniczny przyrost ciśnienia doładowania oraz momentu obrotowego, a także szybką reakcję silnika przy niskich prędkościach obrotowych. CLE 450 4MATIC rozwija moc 381 KM i 500 Nm momentu obrotowego.

Nowy Mercedes-Benz CLE Coupé

Czterocylindrowy silnik benzynowy (M 254) w momencie wprowadzenia na rynek jest dostępny w dwóch wersjach mocy: 204 KM w CLE 200 i CLE 200 4MATIC oraz 258 KM w CLE 300 4MATIC. Jednostka ma pojemność 2,0 litrów

Wariant M 254 o mocy 204 KM w celu zwiększenia efektywności pracuje w obiegu Millera. Zawór dolotowy (ssący) zamyka się tu dopiero podczas suwu sprężania. Zmniejsza to temperaturę gazu po sprężeniu, prowadząc do wyższej sprawności cieplnej, a tym samym do bardziej efektywnego wykorzystania paliwa. Ponadto powstaje mniej zanieczyszczeń, w szczególności niższy jest udział tlenków azotu. Z kolei wariant o mocy 258 KM zaopatrzono w dwustopniowe przełączanie skoku zaworów Camtronic.

Diesel: czterocylindrowy silnik z turbosprężarką

Pod maską CLE 220 d Coupé pracuje czterocylindrowy silnik wysokoprężny OM 654 M z jednostopniową turbosprężarką z turbiną o zmiennej geometrii turbiny i zoptymalizowanym pod kątem tarcia łożyskami kulkowymi. Turbosprężarka jest tak skonfigurowana, aby silnik legitymował się sprawnymi reakcjami i harmonijnie rozwijał moc. Elektryfikacja obejmuje również zastosowanie elektrycznej sprężarki czynnika chłodniczego do układu klimatyzacji. Układ oczyszczania spalin obejmuje umieszczony przy silniku katalizator akumulacyjny NOx, filtr cząstek stałych (DPF) ze specjalną powłoką, katalizator SCR oraz dodatkowy katalizator SCR umieszczony w podwoziu.

Czytaj też:
Najmocniejszy Mercedes-Benz EQE od AMG wjeżdża na polski rynek. Znamy ceny
Czytaj też:
Mercedes-Benz GLA. Znamy cennik zmodernizowanego SUV-a

Galeria:
Nowy Mercedes-Benz CLE Coupé
Źródło: Mercedes-Benz