Mercedes-Benz unowocześnił swojego kompaktowe GLA, poprawiając design oraz wzbogacając wyposażenie standardowe. Charakter GLA podkreślają nowa osłona chłodnicy i pokrywa silnika z dyskretnymi wybrzuszeniami oraz przeprojektowany przedni zderzak. Zmiany uzupełnia odświeżona sygnatura świetlna standardowych przednich reflektorów LED High Performance oraz tylnych lamp LED. Mercedes-Benz poszerza gamę opcji personalizacji o nowy odcień lakieru niebieski spectral oraz cztery dodatkowe wzory obręczy kół. W bazowej wersji GLA przemieszcza się na kołach z 17-calowymi felgami z lekkich stopów z pięcioma podwójnymi ramionami w kolorze czarnym, wykończonymi na wysoki połysk. Na życzenie dostępne są obręcze o średnicy od 18 do 20 cali.
Jeszcze lepsze multimedia
We wnętrzu zmodernizowanego modelu w oczy rzuca się wolnostojący podwójny ekran, który standardowo obejmuje 7-calowy wyświetlacz zestawu wskaźników oraz 10,25-calowy dla systemu multimedialnego. Opcjonalnie dostępne są dwa ekrany o przekątnej 10,25 cala. Kierownica nowej generacji jest seryjnie obszyta skórą. Po raz pierwszy dla linii AMG można zamówić podgrzewany wieniec.
Wyższy standard wyposażenia
Mercedes zdecydował się wzbogacić standardowe wyposażenie GLA. Podstawowa specyfikacja obejmuje m.in. najnowszą generację MBUX-a z nowymi grafikami, podgrzewane przednie siedzenia, system mocowania bagażu Easy-Pack, aluminiowe relingi dachowe, czujnik deszczu, klimatyzację automatyczną, system zapobiegający kolizjom, asystenta świateł drogowych oraz system ochrony przed kradzieżą Guard 360. Począwszy od wersji Progressive, w serii znajdziemy pakiety parkowania i lusterek. Jeśli chodzi o design, w tym kolorystykę, tapicerki, wykończenie i obręcze, nabywcy mogą konfigurować swój samochód tak samo swobodnie jak wcześniej.
Elementy wnętrza pochodzą z recyklingu
Poliftingowy GLA ma seryjnie komfortowe fotele pokryte tapicerką ze skóry syntetycznej Artico oraz tkaniną z trójwymiarowym tłoczeniem – w kolorze czarnym lub, opcjonalnie, w odcieniu szarości. Wariant Progressive oferuje trzy kolory wnętrza do wyboru: czarny, beż macchiato i szarość szałwii. W linii AMG seryjna tapicerka ze skóry syntetycznej Artico oraz mikrofibry Microcut jest teraz oferowana również w brązowym kolorze bahia, a nabywcy mogą wybrać też m.in. tapicerkę łączącą odcienie czerwieni i czerni. Pokrycie komfortowych foteli jest w 100 proc. wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.
Szeroka gama zmodernizowanych napędów
W GLA wszystkie czterocylindrowe jednostki standardowo połączono ze skrzynią automatyczną. Aby dodatkowo ograniczyć zużycie paliwa i emisję spalin, benzynowe jednostki zostały wyposażone w układ miękkiej hybrydy. Moce benzynowych jednostek rozpoczyna podstawowy wariant GLA 180 (136 +14 KM), a kończy topowy wariant AMG GLA 35 4MATIC (306 +14 KM) Ponadto GLA dostępne jest z 4-cylindrowym turbodieslem 2.0, który dostępny jest w trzech wersjach mocy – 116 KM, 150 KM i 190 KM.
Ulepszona hybryda plug-in
Do wyboru jest również wersja GLA 250 e z hybrydowym napędem plug-in. Moc systemowa pozostała bez zmian, ale jednostka elektryczna została wzmocniona o 5 kW (7 KM), do 80 kW (109 KM). Ponadto zwiększono pojemność akumulatora trakcyjnego, co przekłada się na większy zasięg w trybie elektrycznym – 69 km (WLTP). Oprócz standardowej ładowarki 3,7 kW baterię można teraz opcjonalnie ładować prądem zmiennym z mocą do 11 kW oraz prądem stałym z mocą do 22 kW.
Szczegółowy cennik poliftingowego GLA
GLA 180 (136 +14 KM) – 190 000 zł
GLA 200 (163 +14 KM) – 196 000 zł
GLA 220 4MATIC (190 +14 KM) – 211 000 zł
GLA 250 4MATIC (224 +14 KM) – 235 000 zł
GLA 180 d (116 KM) – 198 000 zł
GLA 200 d (150 KM) – 206 500 zł
GLA 200 d 4MATIC (150 KM) -216 000 zł
GLA 220 d 4MATIC (190 KM) – 224 500 zł
GLA 250 e (163 +109 KM) – 236 000 zł
AMG GLA 35 4MATIC (306 +14 KM) – 283 000 zł
Czytaj też:
Koniec auta, które zmieniło motoryzację. Produkcja Mercedesa CLS zakończy się w sierpniuCzytaj też:
Jubileusz następcy „Baby Benza”. Mercedes klasy C ma 30 lat