Japończycy nagle zaczęli podbijać rynki. Wielki sukces prestiżowej marki

Japończycy nagle zaczęli podbijać rynki. Wielki sukces prestiżowej marki

Lexus LBX
Lexus LBX Źródło:Lexus
Lexus w Europie zanotował spektakularny wzrost. Firma sprzedała o 43 proc. więcej aut. Także w Polsce jej salony są tłumniej odwiedzane, a rodacy kupują dwa razy więcej Lexusów niż przed rokiem.

W pierwszej połowie 2023 roku Lexus sprzedał w Europie ponad 34 tys. aut. To wzrost o 43 proc. w porównaniu z takim samym okresem roku ubiegłego. Najpopularniejszym modelem marki był NX.

Jak czytamy, marka Lexus w Europie ma za sobą udane sześć pierwszych miesięcy 2023 roku. W tym okresie sprzedano 34 020 aut, co jest wzrostem rok do roku aż o 43 proc.. Klienci chętnie wybierają samochody ze zelektryfikowanymi napędami, które stanowią już 86 proc. całkowitej sprzedaży marki na Starym Kontynencie (wzrost o 6 punktów procentowych). W Europie Zachodniej, w tym w Polsce, udział takich napędów wynosi aż 99 proc. W sumie od stycznia do czerwca kupiono 29 122 zelektryfikowane Lexusy. To wzrost aż o 52 proc.

Tradycyjnie: SUV-y i crossovery

Sprzedaż Lexusa w Europie napędzają SUV-y i crossovery. Modele RX, NX, UX, GX oraz LX odpowiadają za 85 proc. wszystkich kupowanych aut marki. Najpopularniejszym Lexusem w Europie był NX. W pierwszej połowie 2023 roku klienci kupili 11 869 sztuk tego modelu. Jego tegoroczna sprzedaż jest aż o 59 proc. wyższa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Samochód oferuje dwa hybrydowe warianty. Na klasyczną hybrydę NX 350h zdecydowało się 5646 klientów, a hybrydę plug-in NX 450h+ wybrało 5770 nabywców.

Numerem dwa na europejskim rynku jest model UX. W pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku sprzedano 8334 egzemplarzy miejskiego crossovera, a 7637 z nich miało napęd hybrydowy. 398 nabywców zdecydowało się na ten model w wersji elektrycznej UX 300e, która ma teraz większą baterię (72,8 kWh) oraz większy zasięg.

Największy też rośnie

O 42 proc. wzrosła sprzedaż modelu RX, którego piąta generacja zadebiutowała na rynku. Flagowy SUV marki oferowany w trzech różnych hybrydowych wariantach – jako klasyczna hybryda RX 350h, hybryda plug-in RX 450h+ oraz mocna hybryda z silnikiem turbo RX 500h. Od stycznia do czerwca kupiono 7137 RX-ów, z czego 5193 to auta ze zelektryfikowanymi napędami.

Dobrymi wynikami Lexus może pochwalić się także w Polsce. Według analiz IBRM Samar, opartych na danych CEP, w I półroczu 2023 roku w naszym kraju zarejestrowanych zostało 5615 samochodów tej marki, o 161,77 proc. więcej rok do roku. W ciągu sześciu miesięcy tego roku w gamie japońskiego producenta najlepiej sprzedawał się model NX (2 379 zarejestrowanych aut), przed RX (1 361 szt.) oraz UX (1 111 egz.).

Czytaj też:
Co piąte auto kupowane przez Polaków jest naprawdę drogie
Czytaj też:
Lexus LBX już w salonach. Zaskakuje nie tylko ceną, ale i wyposażeniem

Źródło: Lexus