Hyundai radykalnie odmienił model Santa Fe. Auto w niczym nie przypomina poprzednika

Hyundai radykalnie odmienił model Santa Fe. Auto w niczym nie przypomina poprzednika

Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe Źródło:Hyundai
Hyundai postanowił zerwać z dotychczasowym Santa Fe i pokazać model o tej samej nazwie, ale radykalnie różniący się od poprzednika. To rzadkość w świecie motoryzacji. Dlaczego Koreańczycy zdecydowali się na taki krok? Wystarczy zerknąć na auto, by znaleźć odpowiedź.

Region Santa Fe w Nowym Meksyku w Stanach Zjednoczonych został wybrany jako tło dla światowej premiery auta nowej generacji. Dlaczego? Hyundai chciał pokazać, że stworzył nowe auto, dobre zarówno do miasta, jak i podróży w teren. Właśnie w Nowym Meksyku można znaleźć do tego idealne przestrzenie.

Nowy samochód ma większy rozstaw osi. To on pozwolił zaprojektować bardziej przestronny trzeci rząd siedzeń oraz zapewnić największą w klasie przestrzeń wewnątrz i szeroką tylną klapę. W Europie musimy jeszcze na niego poczekać. Całkowicie nowy model trafi do sprzedaży w rodzimej Korei Południowej w sierpniu, natomiast premiera w Ameryce Północnej i w Europie planowana jest w pierwszej połowie 2024 roku

Nowy Hyundai Santa Fe to wóz piątej generacji. Od czwartej różni się radykalnie: designem, wyposażeniem, także przeznaczeniem. Wygląd tego średniej wielkości SUV-a w niczym nie przypomina poprzednika. Hyundai przyjął nową strategię, zaczynając od powiększenia pokrywy bagażnika, aby ułatwić czerpanie przyjemności z przebywania na świeżym powietrzu, a następnie przechodząc do projektowania stylizacji nadwozia.

Nowy Hyundai Santa Fe – nowy design

Nowe auto ma kanciasty kształt i duży rozstaw osi, które podkreślają potężną sylwetkę. Jego mocny wygląd (karoserii) dobrze pasuje zarówno do dużych miast, jak i do miejsc bliskich naturze.

Przód zupełnie nowego Santa Fe ma wysoko poprowadzoną maskę, reflektory w kształcie litery H i ostro zarysowane błotniki. Przednie światła i osłona chłodnicy zostały zainspirowane przez emblemat Hyundaia, tworzą charakterystyczny wizerunek SUV-a. Odważnie poprowadzono linię dachu, zastosowano duże przestrzenie wokół błotników, solidne nadkola, krótki przedni zwis i wyraziste 21-calowe obręcze kół.

Widok tyłu, który wyróżnia się szeroką pokrywą bagażnika, wzmacnia wrażenie solidności, jednocześnie tworząc prosty, rzemieślniczy wygląd. Tylne światła w kształcie litery H korespondują z przednimi reflektorami, zapewniając nowemu Santa Fe rozpoznawalność

Na rynkach światowych nowy model jest dostępny w 10 kolorach nadwozia, w tym Abyss Black Pearl, Creamy White Pearl, Creamy White Matte, Typhoon Silver Metallic, Magnetic Grey Metallic, Ocado Green Pearl, Terracotta Orange, Cyber Sage Pearl, Earthy Brass Metallic Matte i Pebble Blue Pearl.

Hyundai Santa Fe – nowe wnętrze

Wnętrze auta jest także zaprojektowane na nowo. Jest wyposażone w przydatne udogodnienia, takie jak taca do sterylizacji UV-C i system podwójnej bezprzewodowej ładowarki do smartfonów. SUV ma pierwszy w swojej klasie panoramiczny zakrzywiony wyświetlacz, który obejmuje 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i system informacyjno-rozrywkowy.

W pełni składane są siedzenia w drugim i trzecim rzędzie. Razem tworzą z tyłu przestrzeń przypominającą taras z szeroką pokrywą bagażnika.

Powierzchnie wykończone miękkim materiałem we wnętrzu Santa Fe, takie jak podsufitka, dywaniki, oparcia siedzeń, kokpit, tapicerka drzwi i siedzeń, zostały wykonane z materiałów przyjaznych dla środowiska. W szczególności siedzenia ze skóry ekologicznej wykonane są z materiałów minimalizujących zagrożenie dla zdrowia ludzkiego i posiadają europejski certyfikat klasy 1 – co oznacza bezpieczne dla niemowląt do 3 lat.

Nowy Santa Fe jest dostępny w pięciu kolorach wnętrza, w tym Obsidian Black, Supersonic Grey, Pecan Brown, Forest Green i Black Ink.

W przypadku nowego modelu Hyundai nadał priorytet osiągnięcia dużej przestrzeni, zwiększając przestrzeń na nogi w drugim i trzecim rzędzie. W odpowiedzi na wymagania klientów, ten SUV oferuje najlepszy w swojej klasie komfort w trzecim rzędzie siedzeń (z odchylanymi fotelami) oraz większą ilość miejsca nad głową.

Przestrzeń na nogi w drugim rzędzie siedzeń modelu Santa Fe z silnikiem benzynowym wzrosła o 35 mm, do 1075 mm; wielkość miejsca na nogi w drugim rzędzie modelu hybrydowego wzrosła o 20 mm, do 1055 mm; natomiast miejsce na nogi w trzecim rzędzie wzrosło o 15 mm, do 761 mm.

Nowy SUV oferuje również najlepszą w swojej klasie przestrzeń nad głową w trzecim rzędzie siedzeń. Wysokość miejsca nad głową wzrosła o 69 mm, do 958 mm. Wysokość siedzeń w trzecim rzędzie wzrosła o 30 mm, do 282 mm. Trzeci rząd siedzeń odchyla się również o 10 stopni, co stanowi poprawę w stosunku do modelu poprzedniej generacji.

Funkcje premium zwiększają komfort

Auto ma relaksacyjny fotel z przodu, wyposażony w podnóżek. Fotel Ergo Motion dla kierowcy w pierwszym rzędzie wykorzystuje pęcherze powietrzne, aby zapewnić komfort i optymalne podparcie podczas jazdy. Dotykowy wyświetlacz sterowania klimatyzacją, o przekątnej 6,6 cala, sprawia, że regulacja ogrzewania i chłodzenia jest bardziej intuicyjna.

W wariancie sześciomiejscowym, elektrycznie odchylane niezależne fotele drugiego rzędu z podłokietnikami zapewniają wygodną obsługę pasażerom siedzącym z tyłu. Elektrycznie składane i odchylane fotele w drugim rzędzie mają również regulację kąta pochylenia oparć.

Całkowicie nowy model Santa Fe oferuje pierwszy na świecie dwustronny schowek z wieloma przegródkami, który mogą otwierać zarówno osoby z przodu, jak i pasażerowie z tyłu.

Wśród innych funkcji zapewniających wygodę w Santa Fe jest także szybka ładowarka bezprzewodowa z miejscem na dwa smartfony. W zestawie oferowane jest również gniazdo USB typu C (o mocy maksymalnej 27 W). Ponadto, pierwsza w swoim rodzaju taca do sterylizacji UV-C jest umieszczona w górnej części schowka przed pasażerem, co zapewnia łatwą sterylizację często używanych przedmiotów, takich jak telefony komórkowe, portfele itp.

Nowy Santa Fe – układy napędowe

W Korei i w Ameryce Północnej nowy Santa Fe będzie dostępny z dwoma układami napędowymi do wyboru. Turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra (Theta III 2.5 T-GDI – 8DCT) zapewnia maksymalną moc 281 KM. Z kolei hybryda, wykorzystująca benzynowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra (Gamma III 1.6 T-GDI HEV – 6AT) zapewnia maksymalną moc 180 KM.

W Europie zupełnie nowy Santa Fe również będzie oferowany z dwoma układami napędowymi, w tym z takim samym hybrydowym, bazującym na 1,6-litrowym turbodoładowanym silniku (Gamma III 1.6 T-GDI HEV – 6AT), a także hybrydowym plug-in z benzynowym 1,6-litrowym turbodoładowanym silnikiem (Gamma III 1.6 T-GDI PHEV – 6AT) o maksymalnej mocy 160 KM.

W innych regionach, nowe Santa Fe będzie również dostępne z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym (Theta III 2.5 GDI – 8AT) o maksymalnej mocy 194 KM.

Czytaj też:
Hyundai Ioniq 5 N zadebiutował w Goodwood. Ma... 650 KM
Czytaj też:
Będzie usportowiony Ioniq 5 N. Hyundai właśnie kończy testy na Nürburgringu

Galeria:
Hyundai Santa Fe
Źródło: Hyundai