Polacy kupują coraz więcej aut z górnej półki. Tesla i Lexus rosną, mamy pierwszego Chirona

Polacy kupują coraz więcej aut z górnej półki. Tesla i Lexus rosną, mamy pierwszego Chirona

Audi RS 6 Avant/RS 7 Sportback Performance
Audi RS 6 Avant/RS 7 Sportback Performance Źródło:Audi
Samochody z wyższej półki, nazywane autami lub segmentem premium, utrzymały na koniec sierpnia niezłe tempo rozwoju, a liczba ich rejestracji wzrosła rok do roku o blisko 15,5 proc.

Jak informuje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, w sierpniu 2023 roku w Polsce zarejestrowane zostały 8 082 nowe samochody klasy premium, o 4,39 proc. mniej niż w lipcu bieżącego roku i o 19,08 proc. więcej w zestawieniu z sierpniem ubiegłego roku.

Udział segmentu premium w rynku nowych aut osobowych wyniósł w sierpniu 22,3 proc. Łącznie w okresie od stycznia do sierpnia bieżącego roku w naszym kraju zarejestrowanych zostało 70 496 nowych samochodów z wyższej półki, o 15,48 proc. (9 452 sztuki) więcej niż w analogicznym okresie roku 2022.

Audi znów na czele

Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek premium w okresie styczeń-sierpień 2023 roku utrzymało Audi. Wynik producenta z Ingolstadt na polskim rynku to 16 877 zarejestrowanych aut, o 38,89 proc. więcej niż na koniec sierpnia 2022 roku. Spośród modeli z czterema pierścieniami na grillu najlepiej sprzedawał się model Q5. Na drugiej pozycji znalazło się Audi A3, a trzecie miejsce przypadło w udziale modelowi Q3.

Drugą pozycję na koniec sierpnia zajęło BMW. W ciągu ośmiu miesięcy 2023 roku klienci w Polsce kupili i zarejestrowali 14 972 nowe samochody, co jest rezultatem o 6,88 proc. mniejszym niż w takim samym okresie roku 2022. Najczęściej rejestrowane modele w gamie BMW w okresie styczeń-sierpień 2023 roku to: seria 3, model X3 oraz X5.

Na trzecim miejscu jest Mercedes-Benz. W ciągu ośmiu miesięcy tego roku klienci kupili i zarejestrowali 12 228 samochodów tej marki, o 15,92 proc. mniej rok do roku. W gamie marki zwycięska na koniec sierpnia 2023 roku okazała się klasa GLC, przed klasą CLA oraz Klasą A.

Za podium uplasowało się Volvo. Z kolei bardzo dużą dynamiką sprzedaży może pochwalić się Lexus, marka która nie kryje swoich ambicji zajęcia w przyszłości czwartej pozycji w rankingu rejestracji aut klasy premium w Polsce. Rok do roku Lexus zanotował wzrost 133,57 proc.

Są straty i zyski, mamy też pierwszego Chirona

Największą stratę poniosła Alfa Romeo, a poza Lexusem największy wzrost (tradycyjnie już) zanotowała Tesla (plus 476,57 proc. 3 027 egzemplarzy od stycznia do sierpnia).

Na zakończenie IBRM Samar zwraca uwagę na zarejestrowany w sierpniu bieżącego roku, pierwszy w Polsce egzemplarz superluksusowego modelu Bugatti Chiron.

Czytaj też:
A jeśli samochód używany miał więcej niż jednego właściciela? To już ryzyko
Czytaj też:
Koniec istnienia Seata? Wiemy już, ile w tym prawdy

Opracował:
Źródło: IBRM Samar