Facelifting Audi najbardziej widać, kiedy patrzy się na auto z przodu lub z tyłu. W nowej wersji dostępny jest opcjonalnie pakiet zewnętrzny S line, a największa nowość to reflektory HD Matrix LED i w światła laserowe, jako dodatkowe światła drogowe.
Z przodu ośmiokątna osłona Singleframe dostała pionowe wstawki. W podstawowej wersji nadwozia wstawki te mają kształt łzy, a w pakiecie zewnętrznym S line i w wersji modelowej SQ8 TFSI, mają kształt litery L.
Osłona chłodnicy może mieć różną kolorystykę. Opcjonalnie dostępne są pakiety Black i Black Plus, które czynią nie tylko Singleframe, ale i listwy ozdobne bocznych szyb oraz przednie i tylne zderzaki, czarnymi z wysokim połyskiem.
Nowe Audi Q8. Światła w różnych opcjach
Nowe światła to duma odświeżonego Q8, poświęćmy im więc więcej miejsca. Standardowo, drogę oświetlają reflektory diodowe. Jednak opcjonalnie można wybrać reflektory Matrix LED. Wreszcie najważniejsze: dostępne są reflektory HD Matrix LED z laserowymi światłami, w których działają 24 diody LED i dioda laserowa o dużej mocy. Po pierwsze, są natychmiast rozpoznawalne dzięki niebieskiemu światłu otoczenia wbudowanemu w reflektory. Po drugie światło laserowe aktywuje się od prędkości 70 km/h i znacznie zwiększa zasięg świateł drogowych. Nowością w najwyższej klasie reflektorów są cyfrowe sygnatury świateł do jazdy w dzień. Nadają one Q8 charakterystycznego i niepowtarzalnego wyglądu oraz pozwalają użytkownikowi za pośrednictwem MMI wybrać jedną z czterech indywidualnych sygnatur świetlnych.
Jeśli chodzi o inne zmiany, to zmieniono szwy tapicerki, dekory, inkrustacje (w tym nowe: naturalny srebrny jesion burl dla modelu bazowego, matowy carbon twill i matowe szczotkowane aluminium ze srebrnymi wytłoczeniami liniowymi dla Q8 z pakietem sportowym S line i dla SQ8 TFSI). W ofercie pojawiły się trzy nowe kolory lakieru: złoty Sakhir Gold, niebieski Ascari Blue i czerwony Chili Red.
Nowe Audi Q8. Układy napędowe
Gamę jednostek napędowych otwiera 45 TDI quattro: 3-litrowy diesel rozwijający moc 231 KM i mający 500 niutonometrów momentu obrotowego dostępnego w zakresie od 1500 do 3000 obrotów/min. 100 km/h Audi Q8 45 TDI osiąga w 7,1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 226 km/h.
Następną jednostką w gamie jest 50 TDI quattro – mocniejsza wersja rozwijająca 286 KM i 600 niutonometrów momentu obrotowego. SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 241 km/h.
Pod maską Audi Q8 55 TFSI pracuje 6-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej trzech litrów z bezpośrednim wtryskiem, który wytwarza 340 KM mocy i dostarcza 500 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Turbodoładowany silnik benzynowy rozpędza Audi Q8 55 TFSI od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna to 250 km/h.
Wszystkie silniki V6 w Audi Q8 współpracują z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów Tiptronic, stałym napędem na cztery koła Quattro i systemem Mild Hybrid.
Nowe Audi Q8. Topowa wersja SQ8
Na górze gamy jest SQ8 TFSI, które bazuje na silniku V8 4.0 TFSI o mocy 507 KM i momencie obrotowym 770 niutonometrów z 8-biegową skrzynią Tiptronic i stałym napędem na cztery koła Quattro. Silnik ten rozpędza SQ8 TFSI do 100 km/h w 4,1 sekundy, a prędkość maksymalna jest w nim elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Audi SQ8 TFSI zjeżdża z linii produkcyjnej na 21-calowych kołach z oponami 285/45 w standardzie. Alternatywnie, Audi i Audi Sport dostarczają koła 21- i 22-calowe. Dostępne są też 23-calowe koła z oponami w rozmiarze 285/35.
Czytaj też:
Kolejny podrasowany RS: tym razem to Audi RS 7 Sportback PerformanceCzytaj też:
Drogowa rakieta mocniejsza niż kiedykolwiek. Oto Audi RS 6 Avant Performance
Nowe Audi Q8