Wolny weekend? Teraz można zwiedzić, wirtualnie, fabrykę Toyoty

Wolny weekend? Teraz można zwiedzić, wirtualnie, fabrykę Toyoty

Fabryka Toyoty
Fabryka Toyoty Źródło: Toyota
Turystyka przemysłowa – zwiedzanie fabryk, hut, zakładów produkcyjnych – coraz bardziej zyskuje na popularności. Czasami jednak najciekawsze fabryki mieszczą się na innym kontynencie. Japoński producent postanowił temu zaradzić i proponuje (także) wirtualne zwiedzanie.

Niedawno wielkopolskie zakłady Volkswagena otworzyły swoje podwoje przed zwiedzającymi, z okazji 30-lecia urodzin. Zainteresowanie wizytą w fabrykach w Antoninku czy Wrześni było ogromne. Wycieczki trwały przez całe wakacje, bo turystyka przemysłowa jest coraz popularniejszym sposobem na spędzanie wolnego czasu.

Tymczasem część kluczowych fabryk znajduje się daleko, nieliczni mają okazję, by do nich dotrzeć. Temu można, przynajmniej w jakiś sposób, zaradzić. Toyota postanowiła udostępnić wirtualną wycieczkę po zakładach, w których powstaje ponad 10 tys. samochodów dziennie.

Fabryka Toyoty

Dzięki wirtualnej platformie fani tego typu zwiedzania na całym świecie mogą zobaczyć, jak powstają samochody od rolki stali do gotowego pojazdu. Tłoczenie, spawanie, malowanie, montaż – to tylko niektóre etapy produkcyjne, którym można przyjrzeć się z bliska.

Co można zobaczyć?

Fabryka Toyoty

Od momentu formowania stali pod naciskiem 1600 ton, poprzez spawanie w 4 tysiącach miejsc, aż do chwili, gdy gotowy pojazd opuszcza linię produkcyjną. Uczestnicy wycieczki poznają wszystkie etapy produkcji składające się na jeden samochód, który zbudowany jest z 30 tys. części. W japońskich fabrykach koncernu powstaje ich ponad 10 tys. dziennie.

Każdy etap produkcji samochodów Toyoty został zaprezentowany z ciekawymi danymi, dokładnymi wizualizacjami i stosowną narracją. Taka wirtualna wycieczka to doświadczenie inne niż wizyta na żywo, ale równie bogate. Bo tradycyjne wycieczki po zakładzie koncentrują się głównie na etapie montażu. Z uwagi na bezpieczeństwo procesowi można przyglądać się jedynie z pewnej odległości. Tymczasem wycieczka wirtualna uzupełnia doświadczenie, pozwala na przyjrzenie się pewnym procesom z bliska.

Fabryki Toyoty to ludzie i ich historie

Fabryka Toyoty

Projekt prowadzony był przez Akiko Kitę, group managera w Toyota Kaikan Museum. Jego twórcy podkreślają, że podczas tworzenia wycieczki zwrócono szczególną uwagę na ludzi. W rzeczywistości zespół projektowy przeprowadził wywiady z ponad 40 pracownikami, aby oddać jak najwięcej realizmu, podczas procesu produkcji.

Pomysł na wirtualną wycieczkę po fabryce Toyoty zrodził się, gdy pandemia Covid-19 wymusiła zawieszenie zwiedzania zakładów Toyoty w lipcu 2021 roku. Nowa forma umożliwia kontynuowanie tradycji firmy, która każdego roku przyjmowała 130 000 gości, chcących zobaczyć, jak powstają samochody. Teraz już globalnie, nie tylko na miejscu, w Japonii.

Czytaj też:
Aż szkoda, że w Polsce to auto będzie rzadkością. Teraz zostało SUV-em
Czytaj też:
Najpopularniejszy pick-up Toyoty emitujący tylko wodę? Właśnie go pokazano

Opracował:
Źródło: Toyota