Techno-lifting Audi Q4 e-tron. Model ma większe zasięg i moc

Techno-lifting Audi Q4 e-tron. Model ma większe zasięg i moc

Audi Q4 e-tron
Audi Q4 e-tron Źródło: Audi
Cztery pierścienie postanowiły poprawić średniej wielkości elektryka i dodać mu swoich najnowszych funkcji. Dzięki temu Audi Q4 e-tron ma większy zasięg, kluczowy dla aut nowej ery motoryzacji.

W roku modelowym 2024 rodzina Audi Q4 e-trona zostanie kompleksowo zaktualizowana. Otrzyma na nowo dostrojone zawieszenie, zwiększoną wydajność, charakterystyczny dźwięk i ulepszone wyposażenie standardowe. Audi rozszerzy też zakres funkcji w systemach wspomagających kierowcę (m.in. o opcjonalnego adaptacyjnego asystenta jazdy).

Audi Q4 e-tron jest wyposażone w akumulator, który zapewnia 77 kWh energii netto (82 kWh brutto). Ładowanie prądem stałym, w idealnych warunkach, od 10 do 80 procent, trwa około 28 minut. Wersje quattro osiągają teraz maksymalną moc ładowania DC 175 kW, a wersje z napędem na tylne koła maksymalnie 135 kW.

Nowa funkcja ochrony akumulatora automatycznie ogranicza poziom naładowania do 80 procent, aby wydłużyć jego żywotność. Z kolei planer trasy w e-tronie nadaje priorytet wysokowydajnym stacjom HPC (High-Power Charging). Jeśli kierowca wybierze sugerowaną trasę, na czas tuż przed dotarciem Audi Q4 e-tron do wybranej, zapisanej stacji ładowania, system aktywuje wstępne przygotowanie akumulatora. Jeśli zaś kierowca wybierze stację HPC jako miejsce docelowe, system aktywuje termiczne przygotowanie akumulatora, tak by zapewnić jak najszybsze jego ładowanie na stacji. Po raz pierwszy rodzina modeli Audi Q4 e-tron oferuje również tzw. post-conditioning. Polega to na tym, że system zarządzania temperaturą pojazdu chłodzi akumulator, na przykład po przekroczeniu ustalonego progu temperatury po jeździe lub po ładowaniu.

Nowe napędy o większej wydajności i mocy

Wszystkie wersje Audi Q4 e-tron są teraz wyposażone w stale wzbudzany silnik elektryczny (PSM) na tylnej osi. We wszystkich wersjach zwiększono zasięg. Przykładowo w Audi Q4 Sportback 45 e-tron wynosi od teraz do 533 kilometrów (WLTP).

Audi Q4 45 e-tron i Audi Q4 Sportback 45 e-tron z napędem na tylne koła wytwarzają 210 kW (286 KM) mocy i przyspieszają od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy. Audi Q4 45 e-tron quattro i Audi Q4 Sportback 45 e-tron quattro o mocy 210 kW (286 KM) potrzebują do tego 6,6 sekundy. Najwyższej klasy modele Audi Q4 55 e-tron quattro i Audi Q4 Sportback 55 e-tron quattro o mocy 250 kW (340 KM), przyspieszają od zera do prędkości 100 km/h w 5,4 sekundy. Prędkość maksymalna wszystkich modeli wynosi teraz 180 km/h.

Ulepszone wyposażenie standardowe

Systemy Audi MMI navigation plus, Audi connect Navigation & Infotainment oraz w pełni cyfrowy 10,25-calowy Audi virtual cockpit, są teraz wyposażeniem standardowym modelu. Pokrywa bagażnika jest teraz standardowo wyposażona w silnik elektryczny, a w połączeniu z opcjonalnym kluczykiem reaguje na ruch nogą. Podgrzewane przednie fotele są także dostępne w standardzie.

Nowy charakterystyczny dźwięk

Wraz z aktualizacją, Audi pozwala na stworzenie własnej tożsamości akustycznej. Cyfrowo generowany dźwięk jazdy, emitowany przez dwa głośniki zewnętrzne z tyłu i dwa głośniki wewnętrzne w tylnych drzwiach, jest dostępny fabrycznie jako funkcja specjalna. Dźwięk zmienia się w zależności od obciążenia i prędkości.

Brzmienie jest wytwarzane przez dźwięk zewnętrzny, a nie tylko przez system infotainment lub głośniki wewnętrzne. W razie potrzeby system można wyłączyć w dowolnym momencie w menu Audi drive select. Acoustic Vehicle Alerting System (AVAS), który jest prawnie wymaganym dźwiękiem ostrzegawczym, jest jest jego częścią.

Czytaj też:
Audi Sport z GmbH z limitowaną serią E-Trona GT. Zrobiło się lodowato
Czytaj też:
Zderzenie z łosiem na S7. Trzy osoby zakleszczone w samochodzie

Galeria:
Audi Q4 e-tron
Opracował:
Źródło: Audi