Ekskluzywny samochodowy projekt Sonderwunsch nazywa się „TAG Heuer x Porsche – Legends of Panamericana”. Za inspirację posłużył model 550 Coupé, którym dwa zespoły klientów Porsche wystartowały w wyścigu Carrera Panamericana w 1953 r.
Współczesny projekt bazuje na Porsche 718 Cayman GT4 RS. Samochód Sonderwunsch z numerem wyścigowym 154 zadebiutował w ostatni weekend września podczas wydarzenia Rennsport Reunion 7, gdzie został zaprezentowany na wystawie TAG Heuer Heritage Experience.
Z kolei w połowie października 2023 roku zadebiutuje drugi samochód, o numerze wyścigowym 152 – również 718 Cayman GT4 RS, który nieznacznie różnić się będzie od pierwszego egzemplarza i na początku 2024 r. trafi na aukcję charytatywną.
Obydwa samochody zostały zbudowane w zakładzie Porsche Sonderwunsch w Stuttgarcie-Zuffenhausen, przy wsparciu działu Style Porsche, firmowego archiwum, oddziału Porsche Latin America oraz firmy zegarkowej TAG Heuer.
Design a la Carrera Panamericana
Wiele elementów projektu Sonderwunsch nawiązuje do związku obu firm z wyścigiem Carrera Panamericana. Na drzwiach i dachach obu samochodów namalowano numery wyścigowe 152 i 154. Za szablon do ich zaprojektowania posłużyły zdjęcia Porsche 550 Coupé startujących w legendarnym wyścigu. Numery mają formę negatywu umieszczonego w żółtym okręgu.
Specjalny lakier
Nadwozia obu samochodów polakierowano na kolor Le Mans Silver Metallic, który zdobi też wiele elementów zewnętrznych, w tym narożniki bocznych szyb, panele wybranych wlotów powietrza z przodu i po bokach, a także wszystkie detale wykończenia z widocznym splotem włókien węglowych.
Mnóstwo wyjątkowych detali
Pośrodku przedniej pokrywy i na bocznych płatach tylnego skrzydła modele Sonderwunsch mają ciemnoszare logo TAG Heuer. Można je także zobaczyć przez tylną szybę, umieszczone na obudowie układu dolotowego centralnie umieszczonego silnika, a także na osłonach piast, zdobiących mocowane centralną śrubą obręcze. Motyw Pegaza znajduje się na lewym przednim błotniku (numer wyścigowy 152) oraz na lewym tylnym nadkolu (numer wyścigowy 154).
Meksykańskie wnętrze
We wnętrzu skórzana tapicerka foteli w kolorze Guards Red kontrastuje z czernią deski rozdzielczej i paneli drzwi. Kabinę wykończono elementami ozdobnymi z anodowanego na czarno aluminium. Również ramiona kierownicy są czarne. Detal stanowią trójkolorowe, krzyżowe przeszycia, nawiązujące do barw meksykańskiej flagi oraz logo TAG Heuer. Zielone, białe i czerwone szwy są na obręczy kierownicy oraz desce rozdzielczej.
Na zagłówkach siedzeń eksperci Porsche Exclusive Manufaktur wyhaftowali dwa ważne elementy logo Carrera Panamericana: napis oraz stylizowaną czapkę kierowcy wyścigowego. Ta ostatnia pojawia się także na osłonach zaworów. Z kolei na podłokietniku pomiędzy kierowcą a pasażerem wytłoczono logo TAG Heuer. Jedną z wizytówek samochodu z numerem wyścigowym 154 jest moduł stopera TAG Heuer na konsoli środkowej. Element ten został zaprojektowany i wykonany przez firmę TAG Heuer specjalnie na potrzeby tego projektu i nie występuje w sprzedaży.
Czytaj też:
Nowe Porsche 911 GT3 R rennsport. Nie wystarczy milion dolarówCzytaj też:
Trzecia hybryda Cayenne wjeżdża na rynek. Porsche rozszerza ofertę