Coraz więcej dostawczaków jest rejestrowanych w Polsce. Ostatni miesiąc był rekordowy. Jak czytamy w sprawozdaniu Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, według danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów we wrześniu 2023 roku zarejestrowano w Polsce 5 457 samochodów dostawczych, o 9,51 proc. więcej niż rok wcześniej i o 9,75 proc. więcej niż w sierpniu 2023 roku.
W 2023 roku zarejestrowano dotychczas w Polsce 47 311 samochodów dostawczych, o 2,92 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Dziesięć z pierwszych piętnastu marek na liście rankingowej zanotowało wzrost liczby aut zarejestrowanych w 2023 roku w porównaniu do 2022 roku, w tym najbardziej Ssangyong. Największy spadek zanotował Opel – o 27,40 proc.
Renault na czele sprzedawców
Tytuł lidera rynku w 2023 roku dzierży Renault. Klienci kupili i zarejestrowali o 2,04 proc. mniej aut niż w analogicznym okresie 2022 roku. Udział Renault w polskim rynku aut dostawczych wyniósł 20,33 proc. Na pozycji wicelidera znalazł się Ford, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut była o 5,28 proc. większa niż w 2022 r. Udział marki w rynku wyniósł 15,13 proc. Na trzecim miejscu jest Fiat. W 2023 r. klienci tego producenta zarejestrowali o 23,82 proc. więcej dostawczaków niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 12,07 proc. Na czwartej pozycji znalazła się Toyota, a na piątej pozycji uplasował się Volkswagen.
Najczęściej kupowanym modelem auta dostawczego w 2023 r. jest dotychczas Renault Master. Na drugiej pozycji uplasowało się Iveco Daily, na trzeciej Fiat Ducato, a na czwartej Ford Transit. Pierwszą piątkę zamyka Mercedes Sprinter.
Czytaj też:
Rynek samochodów używanych. Co dzieje się z cenami?Czytaj też:
Nowy Ford Transit Courier już dostępny w salonach. Znamy ceny i wersjeCzytaj też:
Co czeka polski rynek motoryzacyjny w 2024 roku?