Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar w okresie styczeń-wrzesień 2023 Volvo Car Poland dostarczyło klientom 9 393 auta (+14,4 proc.). Z kolei globalna sprzedaż Volvo Cars wyniosła 509 158 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 19 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Więcej prądu
Firma Volvo Cars poinformowała, że linia modeli Volvo Cars Recharge z pełnym napędem elektrycznym lub hybrydowym typu plug-in wzrosła we wrześniu na całym świecie o 37 procent w porównaniu z wrześniem zeszłego roku i stanowiła 34 procent wszystkich sprzedanych przez koncern samochodów. Udział aut w pełni elektrycznych wyniósł we wrześniu 2023 roku 15 procent ogólnej sprzedaży, w porównaniu z 12 procentami we wrześniu 2022 roku. Sprzedaż w Europie wyniosła 25 489 samochodów, co stanowi wzrost o 32 procent w porównaniu z tym samym miesiącem w ubiegłym roku. Sprzedaż samochodów Recharge wzrosła do 13 599 sztuk, co przekłada się na udział 53 procent dla tego regionu.
Sukces w USA
W USA sprzedaż wzrosła o 65 procent w porównaniu z wrześniem zeszłego roku, wynosząc 10 946 samochodów. W tym okresie sprzedaż modeli Recharge stanowiła 28 procent ogólnej sprzedaży szwedzkiej marki w USA. W Chinach Volvo Cars zanotowało wzrost sprzedaży we wrześniu o 4 procent, co przełożyło się na sprzedaż 15 460 samochodów. Sprzedaż modeli Recharge wzrosła o 20 procent w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku.
Niekwestionowanym królem sprzedaży Volvo Cars na świecie był we wrześniu model XC60, którego sprzedano w liczbie 20 243 sztuk (2022: 15 621), następnie XC40 z całkowitą sprzedażą 18 306 samochodów (2022: 14 497) i Volvo XC90 z 8 530 sprzedanymi samochodami (2022: 7 380).
Czytaj też:
Liderzy rankingu lojalności klientów J.D. Power. Toyota i Porsche na czeleCzytaj też:
Diesel nie zaklekocze już pod maską Volvo. Znamy oficjalną datę zakończenia jego produkcji