Volvo rośnie w Polsce i na świecie. Nowe modele bardzo się spodobały

Volvo rośnie w Polsce i na świecie. Nowe modele bardzo się spodobały

Polska premiera Volvo EX30
Polska premiera Volvo EX30 Źródło:Volvo
Ani ograniczenie prędkości w samochodach do 180 km/h, ani stopniowe przechodzenie na modele elektryczne, czy też wspomagane prądem, nie przeszkodziły Volvo we wzroście. Liczby pokazują, że Szwedzi (Volvo należy do chińskiego Geely) obrali właściwą ścieżkę rozwoju.

Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar w okresie styczeń-wrzesień 2023 Volvo Car Poland dostarczyło klientom 9 393 auta (+14,4 proc.). Z kolei globalna sprzedaż Volvo Cars wyniosła 509 158 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 19 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Więcej prądu

Firma Volvo Cars poinformowała, że linia modeli Volvo Cars Recharge z pełnym napędem elektrycznym lub hybrydowym typu plug-in wzrosła we wrześniu na całym świecie o 37 procent w porównaniu z wrześniem zeszłego roku i stanowiła 34 procent wszystkich sprzedanych przez koncern samochodów. Udział aut w pełni elektrycznych wyniósł we wrześniu 2023 roku 15 procent ogólnej sprzedaży, w porównaniu z 12 procentami we wrześniu 2022 roku. Sprzedaż w Europie wyniosła 25 489 samochodów, co stanowi wzrost o 32 procent w porównaniu z tym samym miesiącem w ubiegłym roku. Sprzedaż samochodów Recharge wzrosła do 13 599 sztuk, co przekłada się na udział 53 procent dla tego regionu.

Sukces w USA

W USA sprzedaż wzrosła o 65 procent w porównaniu z wrześniem zeszłego roku, wynosząc 10 946 samochodów. W tym okresie sprzedaż modeli Recharge stanowiła 28 procent ogólnej sprzedaży szwedzkiej marki w USA. W Chinach Volvo Cars zanotowało wzrost sprzedaży we wrześniu o 4 procent, co przełożyło się na sprzedaż 15 460 samochodów. Sprzedaż modeli Recharge wzrosła o 20 procent w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku.

Niekwestionowanym królem sprzedaży Volvo Cars na świecie był we wrześniu model XC60, którego sprzedano w liczbie 20 243 sztuk (2022: 15 621), następnie XC40 z całkowitą sprzedażą 18 306 samochodów (2022: 14 497) i Volvo XC90 z 8 530 sprzedanymi samochodami (2022: 7 380).

Czytaj też:
Liderzy rankingu lojalności klientów J.D. Power. Toyota i Porsche na czele
Czytaj też:
Diesel nie zaklekocze już pod maską Volvo. Znamy oficjalną datę zakończenia jego produkcji

Źródło: Volvo Car Poland