Flagowy SUV Kii – EV9 – już z oficjalnymi zasięgami. 500 km to minimum

Flagowy SUV Kii – EV9 – już z oficjalnymi zasięgami. 500 km to minimum

Kia EV9 GT
Kia EV9 GT Źródło:Kia
Kia EV9 podzieliła się wszystkimi informacjami na temat swojego flagowego SUV-a na prąd – modelu EV9 – podczas polskiej prezentacji. Zabrakło informacji o zasięgach. Teraz importer uzupełnił brakujące dane i – trzeba przyznać – warto było czekać.

Wszystkie wersje Kia EV9 oferowane w Polsce zapewniają zasięg ponad 500 km według WLTP, a najbardziej wydajna – 563 km. Tym samym proces homologacji nowego, flagowego, elektrycznego SUV-a marki Kia – EV9 – dobiegł końca.

Zasięg najbardziej wydajnej wersji Earth z napędem na tylne koła wynosi 563 km według WLTP, a zużycie energii – 20,2 kWh/100 km. Z kolei najmocniejsza odmiana – 384-konna GT-Line z napędem na cztery koła – zapewnia zasięg 505 km.

Minimalny czas ładowania od 10 do 80 procent akumulatora, który potrafi zmagazynować 99,8 kWh energii, wynosi 24 minuty. Po 15 minutach ładowania przy pomocy szybkiej ładowarki zasięg EV9 wzrasta o 249 km.

Kia EV9. Dwie wersje napędu

Liczącym ponad 5 metrów długości SUV-em może podróżować 7 osób. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,28. Kia EV9 jest zdolna do szybkiego ładowania prądem o mocy do 240 kilowatów i o napięciu 800 V.

Kia EV9 oferuje dwie wersje układu napędowego do wyboru – na tylne i na cztery koła. Odmiana z napędem na tylne koła jest wyposażona w silnik o mocy 203 KM, natomiast samochód z napędem na cztery koła jest napędzany dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 384 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h tej wersji wynosi 5,3 sekundy. Kierowca ma do dyspozycji terenowe tryby jazdy – Snow, Mud oraz Sand.

Kia EV9. Fotele i ładowność

Kia EV9 w pierwszym rzędzie jest wyposażona w fotele relaksacyjne z rozkładanym podnóżkiem, w drugim – do wyboru są trzy opcje siedzeń. Flagowy SUV marki Kia może być wyposażony w 3-osobową kanapę lub w 2 odrębne fotele z funkcją relaksu lub w obrotowe. W tym wypadku fotele można obrócić o 180 stopni, aby pasażerowie drugiego i trzeciego rzędu siedzieli do siebie przodem. Po obróceniu ich o 90 stopni w stronę drzwi można zamontować foteliki dziecięce.

Przy złożonych fotelach trzeciego rzędu pojemność bagażnika wynosi 828 l. Gdy złożone są również fotele drugiego rzędu, pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 2400 litrów. Dodatkowe miejsce do przechowywania znajduje się z przodu. W zależności od rodzaju napędu pojemność bagażnika z przodu wynosi 52 litry (w wersji z dwoma silnikami i napędem na cztery koła) lub 90 litrów (z napędem na tylne koła). EV9 może ciągnąć przyczepę o masie 2500 kg.

EV9 daje możliwość zasilania urządzeń elektrycznych, ładowania innego auta elektrycznego, a także zasilania sieci elektrycznej w domu energią zgromadzoną w akumulatorze samochodu.

EV9. Ceny modelu

Kia EV9 w 203-konnej wersji Earth z wyposażeniem seryjnym kosztuje 324 tysiące zł. Za topową odmianę GT-Line z dwoma silnikami o łącznej mocy 384 KM i z napędem na cztery koła trzeba zapłacić 368 900 zł. Dla osób, które jako pierwsze zamówią EV9, Kia przewidziała „upominek” w postaci darmowego Pakietu Premium. W jego skład wchodzą 3-fazowa ładowarka mobilna, 3-fazowy kabel do ładowania, abonament Kia Charge Plus na 3 lata, pakiet Ionity Power na 3 lata oraz pakiet serwisowy na 4 lata lub 60 000 km, który obejmuje 2 przeglądy. Do tego Kia Polska oferuje subwencjonowaną ofertę finansową leasingu operacyjnego, leasingu Smart i najmu długoterminowego Kia For Business.

Kia EV9 już można zamawiać. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów jeszcze w tym roku.

Kia EV9. Bezpieczeństwo i wygoda

Funkcje EV9, obsługiwane przez zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) i dostępne za dopłatą, obejmują system zdalnego parkowania (RSPA). Technologia ta umożliwia parkowanie EV9 bez konieczności ingerencji ze strony kierowcy, zarówno w pojeździe, jak i poza nim. Kierowca inicjuje procedurę za pomocą kluczyka (Digital Key).

RSPA, wykorzystując czujniki ultradźwiękowe do wykrywania przeszkód, automatycznie manewruje EV9 na wyznaczone miejsce parkingowe, kontrolując przyspieszenie, hamowanie i zmianę biegów. System automatycznie uruchamia hamulce również wtedy, gdy na drodze samochodu zostanie wykryta przeszkoda. Wśród systemów oferowanych do EV9 jest również asystent unikania kolizji w ruchu poprzecznym podczas cofania (RCCA), który w czasie cofania zapobiega kolizjom z samochodami nadjeżdżającymi z boku.

Oprócz powyższych funkcji, Kia EV9 jest wyposażona w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, które zwiększają bezpieczeństwo podróżowania, takie jak asystent unikania kolizji z samochodami, które znajdują się w martwym polu widzenia lusterek (BCA), asystent utrzymania pasa ruchu (LKA) i inteligentny asystent ograniczenia prędkości (ISLA). Aktywny tempomat oparty na nawigacji (NSCC) zapewnia bezpieczną jazdę po autostradach i drogach przeznaczonych wyłącznie dla samochodów, podczas gdy asystent drugiej generacji jazdy autostradą (HDA 2) umożliwia zmianę pasa ruchu i wykorzystuje czujnik położenia rąk na kierownicy (HOD), aby zwiększyć zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort jazdy.

Czytaj też:
Nowe modele Kii. Wśród nich EV5: to będzie prawdziwy hit
Czytaj też:
Kia EV3 i EV4. Wiadomo, jak będą wyglądać oba te auta
Czytaj też:
Kia zszokowała rynek. Największy i flagowy SUV marki EV9 jest po prostu tani

Galeria:
Kia EV9
Źródło: Kia