Które marki motoryzacyjne są najcenniejsze?

Które marki motoryzacyjne są najcenniejsze?

Toyota Aygo X MY 2024
Toyota Aygo X MY 2024 Źródło: Toyota
W rankingu najbardziej cenionych marek na świecie, przygotowanym przez firmę Interbrand, Toyota po raz 20 z rzędu zajęła miejsce lidera w sektorze motoryzacyjnym. W najnowszym raporcie Best Global Brands 2023 firma została wyceniona na 64,5 miliarda dolarów.

Toyota dostarcza swoje samochody do klientów w ponad 170 krajach i regionach, co czyni ją największym producentem samochodów na świecie. W 2022 roku na całym świecie koncern sprzedał prawie 10,5 miliona samochodów Toyoty, Lexusa, Daihatsu oraz Hino, utrzymując poziom z roku 2021.

W opinii ekspertów firmy Interbrand, którzy zdecydowali wycenić Toyotę na miejscu numer 1 w branży motoryzacyjnej, za sukcesem Japończyków stoi zdywersyfikowana gama modelowa oraz szeroki wybór wersji i rodzajów napędów.

Toyota przed Mercedesem-Benzem i BMW

Interbrand i motoryzacja

Które marki motoryzacyjne ustąpiły miejsca Toyocie? Na drugim miejscu jeśli chodzi o motoryzację znalazł się Mercedes-Benz, a potem BMW, Tesla, Honda, Hyundai, Audi, Porsche, Volkswagen i Ford.

Z kolei jeśli zderzyć motoryzację z innymi działami gospodarki, to Toyota zajęła 6 miejsce. Przed nią znalazły się takie firmy jak: Apple (zwycięzca rankingu), Microsoft, Amazon, Google i Samsung. Toyota i Mercedes-Benz wyprzedziły Coca-Colę i Nike, za którymi znalazła się firma BMW (pozycja numer 10 ogólnie).

Czytaj też:
Ranking lojalności klientów marek samochodowych. Właściciele których aut ich nie zmieniają?
Czytaj też:
Toyota Yaris Cross po liftingu. Klienci będą zadowoleni ze zmian

Opracował:
Źródło: Interbrand