„Stara” motoryzacja w natarciu. Właśnie zaczęli produkować nowego pick-upa

„Stara” motoryzacja w natarciu. Właśnie zaczęli produkować nowego pick-upa

Ineos Grenadier Quartermaster
Ineos Grenadier Quartermaster Źródło:Ineos
Ineos to nowa marka na rynku, stworzona przez jednego z najbogatszych brytyjskich miliarderów, Sir Jamesa Ratcliffe'a. Wytwarza prawdziwe spalinowe terenówki, pod nazwą Grenadier. Teraz z taśm jej fabryk zaczęły zjeżdżać pierwsze pick-upy z podwójną kabiną, czyli modele Grenadier Quatermaster.

Po raz pierwszy Grenadier Quatermaster został zaprezentowany w lipcu 2023 roku, na Festiwalu Prędkości w Goodwood. To pick-up z podwójną kabiną, który jest drugim modelem Ineos Automotive. Łączy cechy wersji Grenadier Station Wagon (wydłużonej) z większymi możliwościami przewożenia ładunków. Pierwsze dostawy do klientów w Europie rozpoczną się w grudniu.

Jak informuje polski importer Ineosa, Auto Fus Group, dostawy pick-upa do klientów w Europie mają rozpocząć się w grudniu 2023 roku. Wkrótce potem auta trafią do krajów w Azji, Afryce Subsaharyjskiej i na Bliski Wschód. Z kolei sprzedaż Grenadiera Quartermastera w Ameryce Północnej rozpocznie się na początku 2024 roku.

Pięciomiejscowy Quartermaster (jego nazwa jest związana z nomenklaturą wojskową – oznacza oficera odpowiedzialnego za aprowizację) z podwójną kabiną został opracowany równolegle z wersją Grenadier Station Wagon i zbudowany na tej samej linii produkcyjnej w Hambach we Francji.

Benzyniaki i diesle, bez hybryd

Quartermaster dzieli to samo co Station Wagon podwozie, z pełną ramą drabinową o przekroju skrzynkowym, wytrzymałe osie z pełną belką, dwubiegową skrzynię rozdzielczą i do trzech blokowanych mechanizmów różnicowych. Do wyboru są 3,0-litrowe turbodoładowane sześciocylindrowe silniki benzynowe lub wysokoprężne, każdy z logo BMW, napędzające wszystkie cztery koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów ZF.

Największy model w gamie Grenadiera, Quartermaster, ma wydłużony rozstaw osi. Wynosi on 3227 mm i jest o 305 mm dłuższy niż w modelu Station Wagon. Przestrzeń ładunkowa ma ładowność do 760 kg i możliwość przewożenia standardowej europalety o wymiarach 1200 mm x 800 mm.

To nie koniec nowości

Model z podwoziem z kabiną, wykorzystujący tę samą ramę co pick-up Quartermaster, wejdzie do produkcji w 2024 roku i będzie przeznaczony specjalnie dla specjalistów od konwersji i producentów nadwozi komercyjnych.

Aby uruchomić produkcję, firma Ineos Automotive nabyła zakład produkcyjny w Hambach od Mercedesa-Benz (w styczniu 2021 roku). Dodatkowo zainwestowano w nową półautomatyczną lakiernię, nowy w pełni zautomatyzowany warsztat lakierniczy oraz nowe centrum jakości.

Czytaj też:
Nie tylko Defendery. Sprawdziliśmy, jakimi pojazdami dysponują ratownicy TOPR
Czytaj też:
Ineos Grenadier ma pierwszego polskiego właściciela. To mistrz świata

Opracował:
Źródło: Auto Fus Group