Duster w swojej 13-letniej karierze zdobył ponad 40 nagród i został wyprodukowany w liczbie ponad 2,2 miliona egzemplarzy. W 2022 roku został najlepiej sprzedającym się SUV-em w Europie, na rynku samochodów osobowych we wszystkich segmentach łącznie. Z linii produkcyjnych zakładu Dacii w Pitesti w Rumunii zjeżdża codziennie niemal 1000 Dusterów.
Bardziej muskularny design
Nowy Duster ma odnowiony design. – Zanim przystąpiliśmy do prac nad stylistyką nowego Dustera, zajęliśmy się dopracowaniem proporcji nadwozia, aby spotęgować wrażenie mocy... Rozpoczęcie prac od doboru właściwych proporcji pozwoliło uniknąć konieczności uciekania się później do różnych stylistycznych sztuczek – mówi David Durand, dyrektor ds. designu Dacii.
Kabinę, maskę i błotniki designerzy połączyli w całość o ostrych liniach. Model ma pionowo zarysowany przód, wyraźnie odcinające się osłony nadkoli z fazowanymi krawędziami, szeroką pokrywę bagażnika i boczne szyby tworzące jednolitą powierzchnię od przodu do tyłu kabiny.
Nowy Duster jest chroniony pasem biegnącym dookoła samochodu bez żadnych przerw. Składa się on z bocznych listw ochronnych dolnych krawędzi nadwozia, które łączą się z elementami identyfikacji wizualnej nowego Dustera, a te z osłonami nadkoli, które z kolei łączą się z przednimi i tylnymi zderzakami.
Czytaj też:
Raport awaryjności TUV 2024. Fatalnie wyniki TesliCzytaj też:
Dacia Duster w atrakcyjnej cenie. Rumuński SUV hitem przetargu ZDMCzytaj też:
Ile kosztuje najtańsza Dacia Duster? Sprawdzamy, co oferuje bazowa wersja
Nowa Dacia Duster