Design nowej Dacii Duster. W Polsce ten SUV to bestseller

Design nowej Dacii Duster. W Polsce ten SUV to bestseller

Dacia Duster po lifcie
Dacia Duster po lifcie Źródło: Dacia
Dacia przedstawiła trzecią generację modelu Duster. Auto zyskało dzięki nowej platformie CMF-B. Ma też większe możliwości jazdy po bezdrożach wersji 4x4. Jak zmieniono design bestsellera?

Duster w swojej 13-letniej karierze zdobył ponad 40 nagród i został wyprodukowany w liczbie ponad 2,2 miliona egzemplarzy. W 2022 roku został najlepiej sprzedającym się SUV-em w Europie, na rynku samochodów osobowych we wszystkich segmentach łącznie. Z linii produkcyjnych zakładu Dacii w Pitesti w Rumunii zjeżdża codziennie niemal 1000 Dusterów.

Bardziej muskularny design

Nowy Duster ma odnowiony design. – Zanim przystąpiliśmy do prac nad stylistyką nowego Dustera, zajęliśmy się dopracowaniem proporcji nadwozia, aby spotęgować wrażenie mocy... Rozpoczęcie prac od doboru właściwych proporcji pozwoliło uniknąć konieczności uciekania się później do różnych stylistycznych sztuczek – mówi David Durand, dyrektor ds. designu Dacii.

Kabinę, maskę i błotniki designerzy połączyli w całość o ostrych liniach. Model ma pionowo zarysowany przód, wyraźnie odcinające się osłony nadkoli z fazowanymi krawędziami, szeroką pokrywę bagażnika i boczne szyby tworzące jednolitą powierzchnię od przodu do tyłu kabiny.

Nowy Duster jest chroniony pasem biegnącym dookoła samochodu bez żadnych przerw. Składa się on z bocznych listw ochronnych dolnych krawędzi nadwozia, które łączą się z elementami identyfikacji wizualnej nowego Dustera, a te z osłonami nadkoli, które z kolei łączą się z przednimi i tylnymi zderzakami.

Czytaj też:
Raport awaryjności TUV 2024. Fatalnie wyniki Tesli
Czytaj też:
Dacia Duster w atrakcyjnej cenie. Rumuński SUV hitem przetargu ZDM
Czytaj też:
Ile kosztuje najtańsza Dacia Duster? Sprawdzamy, co oferuje bazowa wersja

Galeria:
Nowa Dacia Duster
Źródło: Dacia