Nowa Toyota Proace Max. Japończycy wchodzą w segment dużych dostawczaków

Nowa Toyota Proace Max. Japończycy wchodzą w segment dużych dostawczaków

Toyota Proace Max
Toyota Proace Max Źródło: Toyota
Toyota debiutuje w segmencie HDV (Heavy Duty Van) w Europie. Toyota Proace Max uzupełnia gamę samochodów użytkowych Toyota Professional.

Nowa Toyota Proace Max to pierwszy model Toyoty w segmencie HDV. Uzupełnia on gamę samochodów użytkowych Toyota Professional z rodziny Proace Max, dołączając do odświeżonych modeli Proace i Proace City.

Nowa Toyota Proace Max będzie również dostępna z bateryjnym napędem elektrycznym. Dołącza tym samym do elektrycznych odmian vanów z rodziny Proace.

Toyota Proace Max

W kabinie w wersji Comfort umieszczono 7-calowy, kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników oraz 10-calowy, dotykowy ekran systemu multimediów. Na środku deski rozdzielczej umieszczono uchwyt na kubki, sporo jest praktycznych schowków.

Przestrzeń ładunkowa

Toyota Proace Max

Nowa Toyota Proace Max będzie dostępna w różnych wersjach nadwoziowych. Van występuje w dwóch wersjach rozstawu osi (3450 mm i 4035 mm), trzech długościach (5413 mm, 5998 mm, 6363 mm) oraz trzech wysokościach (2254 mm, 2524 mm, 2764 mm). Przestrzeń ładunkowa wynosi od 10 do 17 m3, a samochód może pomieść do pięciu europalet.

Oprócz nadwozia Van Proace Max będzie występował jako jedno- lub trzykierunkowa wywrotka, w wersji Platforma, jako podwozie do zabudowy, a także w wariancie brygadowym z podwójną kabiną i czterema miejscami w drugim rzędzie.

Toyota Proace Max

Dopuszczalna masa całkowita samochodu wynosi od 3300 do 3500 kg w przypadku wersji z silnikiem Diesla oraz od 3500 do 4250 kg w przypadku wersji z napędem elektrycznym. Proace Max z napędem elektrycznym ma ładowność do 1500 kg oraz siłę uciągu do 2400 kg, w zależności od konfiguracji wielkości. W wersjach z silnikiem Diesla ładowność wynosi do 1425 kg, a uciąg do 3000 kg, w zależności od wariantu długości i wysokości.

Toyota Proace Max ma drzwi o pełnej wysokości oraz regularne kształty otworu drzwiowego o szerokości 1562 mm oraz wysokości do 2030 mm. To pierwszy model Toyoty, w którym drzwi otwierają się pod kątem 270 stopni. Boczne, przesuwane drzwi mają otwór o szerokości 1,25 m, co pozwala umieścić we wnętrzu europaletę.

Wersje napędowe

Toyota Proace Max

Nowa Toyota Proace Max będzie oferować bateryjny napęd elektryczny o mocy 270 KM (200 kW) oraz 410 Nm momentu obrotowego. Zasięg auta zgodnie z normą WLTP wynosi do 420 km. Samochód ma trzy tryby jazdy – Eco, Normal i Power.

Bateria trakcyjna ma pojemność 110 kWh i może być naładowana od 10 do 80 proc. w 55 minut przy pomocy szybkiego ładowania z mocą do 150 W. Pokładowa ładowarka o mocy 11 kW umożliwia uzupełnienie energii, gdy auto jest zaparkowane przez dłuższy czas.

Toyota Proace Max

W gamie nowej Toyoty Proace Max są też silniki Diesla, które połączono z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegową automatyczną. W zależności od wersji silnik ma moc od 120 KM (88 kW) do 180 KM (132 kW). Zarówno wersje z silnikiem Diesla jak i z napędem elektrycznym, przekazują moc na przednie koła.

Samochód trafi na rynek w 2024 roku.

Czytaj też:
Jest oszczędny, dynamiczny i praktyczny. Wiemy, który model Toyoty warto wybrać?
Czytaj też:
Nowa sportowa Toyota. To Supra nowej ery?
Czytaj też:
Hilux w zupełnie nowej odsłonie. Toyota dorzuciła miękką hybrydę

Opracował:
Źródło: Toyota