Renault powoli uchyla rąbka tajemnicy i pokazuje kilka migawek nadwozia seryjnej wersji modelu przed oficjalną premierą. Przedstawione szczegóły nadwozia nawiązują do jego pierwowzoru.
Przednie światła
Przód R5 swój charakter zawdzięcza światłom. Przede wszystkim ich kształtowi, a także motywowi umieszczonemu pośrodku kloszy. To ukłon w stronę słynnej reklamy „The Adventures of Supercar” z 1972 roku. Charakterystyczny efekt „źrenicy” współczesnej wersji R5 kojarzy się ze spojrzeniem człowieka.
Wlot powietrza, który znajdował się na masce historycznego modelu, znika. W Renault 5 E-Tech electric ustępuje miejsca świetlnemu wskaźnikowi naładowania akumulatora. Ten zewnętrzny symbol przynależności modelu do świata pojazdów elektrycznych, po pełnym naładowaniu, tworzy charakterystyczną cyfrę „5”.
Nadkola
Nadkola poszerzają wizualnie sylwetkę R5 i tworzą wrażenie kompaktowego i stabilnego nadwozia. Ich wyrazisty kształt podkreśla unikalny i natychmiast rozpoznawalny charakter auta, podobnie jak w przypadku R5 Turbo. Z tyłu pionowo ustawione tylne światła wydłużają boki auta.
W ramach promocji nowego modelu, od 30 listopada Renault oferuje przyszłym klientom priorytetową kartę R5 R Pass. Posiadacze karty R5 R Pass będą mogli zamówić nową, elektryczną wersję Renault 5 E-Tech electric z wyprzedzeniem, na dziesięć dni przed oficjalnym rozpoczęciem przyjmowania zamówień. Dzięki temu będą mogli odebrać auto jesienią 2024 roku.
W 100 proc. elektryczne auto pop
Renault 5 E-Tech electric o długości 3,92 m zostało stworzone do jazdy po mieście. Ten w 100 proc. elektryczny model nadaje się również na dłuższe trasy dzięki akumulatorowi trakcyjnemu o pojemności 52 kWh, który zapewnia zasięg do 400 km w cyklu WLTP. Ta wersja akumulatora będzie również dostępna w dniu rozpoczęcia przyjmowania zamówień. W późniejszym terminie do oferty trafi także drugi akumulator o pojemności 40 kWh.
Renault 5 E-Tech electric będzie pierwszym modelem zbudowanym na nowej platformie AmpR Small (dawniej CMF-B EV). Ma tylne wielowahaczowe zawieszenie, zwykle stosowane w modelach z wyższego segmentu.
Cena podstawowej wersji Renault 5 E-Tech electric będzie wynosić około 25 000 euro, tyle, ile ceny modeli hybrydowych z segmentu B. Zostanie opublikowana 26 lutego 2024 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie.
Czytaj też:
Import samochodów do Polski. Rynek na plusie, są powody do radościCzytaj też:
Jest Polski Samochód Roku 2024. Nokautu nie byłoCzytaj też:
Drogi w zakupie, tani w eksploatacji. Czy do miejskiego crossovera warto kupić hybrydę?