Nowe Renault 5. Francuzi zdradzili garść szczegółów, w tym cenę

Nowe Renault 5. Francuzi zdradzili garść szczegółów, w tym cenę

Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech Źródło: Renault
26 lutego 2024 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie odbędzie się światowa premiera Renault 5 E-Tech electric. Auto będzie dostępne z dwoma typami akumulatora trakcyjnego, w tym o pojemności 52 kWh, zapewniającym zasięg do 400 km.

Renault powoli uchyla rąbka tajemnicy i pokazuje kilka migawek nadwozia seryjnej wersji modelu przed oficjalną premierą. Przedstawione szczegóły nadwozia nawiązują do jego pierwowzoru.

Przednie światła

Renault 5 E-Tech

Przód R5 swój charakter zawdzięcza światłom. Przede wszystkim ich kształtowi, a także motywowi umieszczonemu pośrodku kloszy. To ukłon w stronę słynnej reklamy „The Adventures of Supercar” z 1972 roku. Charakterystyczny efekt „źrenicy” współczesnej wersji R5 kojarzy się ze spojrzeniem człowieka.

Wlot powietrza, który znajdował się na masce historycznego modelu, znika. W Renault 5 E-Tech electric ustępuje miejsca świetlnemu wskaźnikowi naładowania akumulatora. Ten zewnętrzny symbol przynależności modelu do świata pojazdów elektrycznych, po pełnym naładowaniu, tworzy charakterystyczną cyfrę „5”.

Nadkola

Renault 5 E-Tech

Nadkola poszerzają wizualnie sylwetkę R5 i tworzą wrażenie kompaktowego i stabilnego nadwozia. Ich wyrazisty kształt podkreśla unikalny i natychmiast rozpoznawalny charakter auta, podobnie jak w przypadku R5 Turbo. Z tyłu pionowo ustawione tylne światła wydłużają boki auta.

Renault 5 E-Tech

W ramach promocji nowego modelu, od 30 listopada Renault oferuje przyszłym klientom priorytetową kartę R5 R Pass. Posiadacze karty R5 R Pass będą mogli zamówić nową, elektryczną wersję Renault 5 E-Tech electric z wyprzedzeniem, na dziesięć dni przed oficjalnym rozpoczęciem przyjmowania zamówień. Dzięki temu będą mogli odebrać auto jesienią 2024 roku.

W 100 proc. elektryczne auto pop

Renault 5 E-Tech

Renault 5 E-Tech electric o długości 3,92 m zostało stworzone do jazdy po mieście. Ten w 100 proc. elektryczny model nadaje się również na dłuższe trasy dzięki akumulatorowi trakcyjnemu o pojemności 52 kWh, który zapewnia zasięg do 400 km w cyklu WLTP. Ta wersja akumulatora będzie również dostępna w dniu rozpoczęcia przyjmowania zamówień. W późniejszym terminie do oferty trafi także drugi akumulator o pojemności 40 kWh.

Renault 5 E-Tech electric będzie pierwszym modelem zbudowanym na nowej platformie AmpR Small (dawniej CMF-B EV). Ma tylne wielowahaczowe zawieszenie, zwykle stosowane w modelach z wyższego segmentu.

Renault 5 E-Tech

Cena podstawowej wersji Renault 5 E-Tech electric będzie wynosić około 25 000 euro, tyle, ile ceny modeli hybrydowych z segmentu B. Zostanie opublikowana 26 lutego 2024 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie.

Czytaj też:
Import samochodów do Polski. Rynek na plusie, są powody do radości
Czytaj też:
Jest Polski Samochód Roku 2024. Nokautu nie było
Czytaj też:
Drogi w zakupie, tani w eksploatacji. Czy do miejskiego crossovera warto kupić hybrydę?

Opracował:
Źródło: Renault