Nowy Citroën Berlingo. Tym razem to więcej niż kosmetyczne zmiany

Nowy Citroën Berlingo. Tym razem to więcej niż kosmetyczne zmiany

Nowy Citroen Berlingo
Nowy Citroen Berlingo Źródło:Stellantis
Citroën zmienił swój model Berlingo. Auto będzie teraz zdecydowanie przyjazne prowadzącym i użytkownikom.

Auto będzie dostępne z różnymi napędami. Zasięg elektrycznego Berlingo wzrósł do 320 km dzięki nowemu akumulatorowi LFP o mocy 50 kWh.

Przód nowego Berlingo został całkowicie przeprojektowany. Ma bardziej pionowo zarysowany przód, z większymi elementami. Osłona chłodnicy i zderzak tworzą całość, na której centralne miejsce zajmuje nowe, owalne logo Citroëna. Po obu stronach logo znajduje się czarny pasek, który nawiązuje do wzoru szewronów (znak Citroëna). Logo łączy się z nowymi reflektorami, w których zastosowano nową trzypoziomową sygnaturę świetlną z jedną pionową i dwiema poziomymi soczewkam.

W wersji Advanced Comfort XTR Pack, na środku zderzaka znajduje się aluminiowa ozdobna listwa. Wóz wyróżnia się kolorowymi dekorami w postaci czerwonych elementów ozdobnych z obu stron, które tworzą pionową linię kontrastującą z poziomymi liniami sygnatury świetlnej. Ozdobne elementy znajdują się również na airbumpach.

Relingi dachowe są dostępne w wyższych wersjach wyposażenia, natomiast koła dostępne są w dwóch rozmiarach: 16'' i 17''. Nowe Berlingo jest dostępne w pięciu kolorach nadwozia, w tym w nowych Kiama Blue i Sirkka Green, które stanowią dopełnienie kolorów Kaolin White, Perla Nera Black i Steel Grey.

Nowa stylistyka wnętrza

Stylistyka wnętrza ewoluowała w kierunku poprawy ergonomii. Całkowicie nowa deska rozdzielcza wyróżnia się przede wszystkim sporymi wymiarami. Centrum wnętrza staje się nowy, 10-calowy centralny ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości oraz nowy konfigurowalny cyfrowy zestaw wskaźników.

W górnej części znajduje się duży schowek Top Box, który powstał dzięki zamontowaniu poduszki powietrznej w dachu. W dolnej części konsoli środkowej, gdzie znajdują się funkcje zmiany biegów i wyboru trybu jazdy, elektryczny hamulec postojowy, przycisk Start i 2 porty USB, powstał również schowek, który można wykorzystać do indukcyjnego ładowania smartfona.

Nowością jest również kierownica, opcjonalnie podgrzewana, z nowym wzorem obręczy, lekko spłaszczonym u dołu i ze zgrubieniem pośrodku, na którym umieszczone jest nowe logo Citroëna. Na kierownicy znajdują się też elementy sterujące systemem audio i tempomatem.

Trzy indywidualne tylne fotele

Model jest nadal dostępny w dwóch wersjach nadwozia: M (o długości 4,40 m) i XL (o długości 4,75 m), przy czym ta ostatnia umożliwia montaż dwóch dodatkowych, opcjonalnych foteli w 3 rzędzie. Po złożeniu przedniego fotela pasażera, można uzyskać całkowicie płaską podłogę, a długość ładowania wydłuża się do 2,70 m w przypadku nadwozia w rozmiarze M i 3,05 m w rozmiarze XL.

W Nowym Berlingo zastosowano wielofunkcyjny dach Modutop składający się z półprzezroczystej podwieszanej półki, tylnego boxu dachowego, oświetlenia ambientowego i panoramicznego szklanego dachu ze sterowaną elektrycznie roletą przeciwsłoneczną. W sumie, nowy Berlingo oferuje 27 schowków rozmieszczonych w kabinie o łącznej pojemności do 186 litrów.

Nowy Berlingo posiada tylną szybę otwieraną niezależnie od tylnej klapy, szczególnie przydatną podczas szybkiego załadunku lub rozładunku małych przedmiotów do bagażnika bez konieczności otwierania całej klapy, do schowka Modutop lub na półkę w bagażniku, która może pomieścić do 25 kg.

Taka sama duża pojemność wnętrza

Modułowa przestrzeń ładunkowa nowego Berlingo waha się od 775 litrów (pojemność pod półką, Berlingo w wersji M) do 4000 litrów (całkowita pojemność do dachu, Berlingo w wersji XL). Montaż akumulatorów ë-Berlingo pod podłogą oznacza, że pojemność ładunkowa nie zmienia się. Dostęp ułatwia dwoje dużych przesuwnych drzwi bocznych wyposażonych w elektrycznie sterowane szyby.

Nowy system informacyjno-rozrywkowy My Citroën Play, wyposażony w 10-calowy ekran, umożliwia słuchanie radia, zarządzanie funkcjami telefonu lub samochodu. Posiada funkcję bezprzewodowego klonowania ekranu, kompatybilną z Apple CarPlay i Android Auto. System informacyjno-rozrywkowy jest połączony z nowym czarno-białym cyfrowym zestawem wskaźników umieszczonym za kierownicą.

Układy napędowe

Jak już wspomnieliśmy, nowy ë-Berlingo oferuje większy zasięg. Dzięki silnikowi o mocy 100 kW (136 KM) połączonemu z nowym akumulatorem LFP o pojemności 50 kWh (pojemność użytkowa) nowy ë-Berlingo oferuje obecnie zasięg do 320 km. Wartość ta jest o 20 proc. wyższa w porównaniu z poprzednią edycją modelu. Model ë-Berlingo jest wyposażony w ładowarkę pokładową o mocy 7,4 kW i może być wyposażony w opcjonalną ładowarkę trójfazową o mocy 11 kW. Ładowanie samochodu przy pomocy stacji Wallbox o mocy 7,4 kW zajmuje 7,5 godziny, natomiast w przypadku stacji Wallbox o mocy 11 kW samochód można w pełni naładować w ciągu 5 godzin. Elektryczny ë-Berlingo w 30 minut ładuje akumulator od 0 do 80 proc. na publicznej stacji ładowania o mocy 100 kW.

Poza napędem elektrycznym auto ma także tradycyjne napędy, benzynowy i wysokoprężny.

Czytaj też:
Mają 136 KM, ale nie pojadą szybciej niż 150 km/h. Straż Graniczna wydała na nie 5,4 mln zł
Czytaj też:
Nowy Citroen e-C3. Zaskakuje wyglądem, komfortem i ceną
Czytaj też:
Nowe, atrakcyjne finansowanie w Citroenie. Najniższa rata wynosi mniej niż 500 plus

Opracował:
Źródło: Stellantis