Polskie ładowarki coraz skuteczniej podbijają Europę

Polskie ładowarki coraz skuteczniej podbijają Europę

Ładowarka samochodu elektrycznego
Ładowarka samochodu elektrycznego Źródło: Ekoenergetyka
Polska firma Ekoenergetyka dostarczyła już 150 ładowarek dla sieci Powerdot. Jako producent infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych o dużej mocy, firma kontynuuje ekspansję na rynku operatorów punktów ładowania (CPO) w całej Europie.

Powerdot stosuje model biznesowy Destination Charging, nawiązując partnerstwa z różnymi firmami – są to m.in. supermarkety, centra handlowe, hotele i restauracje. Portugalski operator punktów ładowania oferuje ponad 3 500 stacji ładowania w swoim kraju, a także w Belgii, Francji, Luksemburgu, Polsce i Hiszpanii. Ekoenergetyka, która produkuje swoje stacje ładowania w Zielonej Górze, niedaleko granicy niemieckiej, podpisała w tym roku umowę na dostawę swoich produktów dla sieci Powerdot.

Oprócz bezpośrednich sprzedaży dla operatorów punktów ładowania Ekoenergetyka poszerza i pogłębia swoją paneuropejską sieć sprzedaży w celu dostarczenia sprzętu dla operatorów punktów ładowania i świadczenia usług serwisowych po sprzedaży, ogłaszając w ciągu ostatnich trzech miesięcy znaczące umowy dystrybucyjne dla Niemiec, Wielkiej Brytanii i regionu nordyckiego.

Polska firma się rozwija

Ekoenergetyka będzie świadczyć usługi monitorowania i zdalnej naprawy stacji ładowania przez całą dobę ze swojej siedziby w Zielonej Górze, na zachodzie Polski. Systemy i technologia firmy pozwalają na rozwiązywanie prawie 60 proc. zgłoszeń awarii zdalnie.

Założona w 2009 roku, Ekoenergetyka wyrosła z akademickiego projektu badawczego autorstwa Bartosza Kubika i Macieja Wojeńskiego. Firma zatrudnia obecnie ponad 1000 osób i dostarcza 20 proc. stacji ładowania dla autobusów miejskich w Europie. Rozwój Ekoenergetyki w Polsce i za granicą wspiera fundusz Enterprise Investors, który w ubiegłym roku nabył znaczący pakiet mniejszościowy. Fundusz ogłosił plany zainwestowania ponad 45 milionów euro w projekty związane z elektromobilnością.

Czytaj też:
Ma 231 KM i tylny napęd. Został stworzony, by dawać frajdę z jazdy
Czytaj też:
Masz elektryka? Dzięki tym zasadom bateria posłuży na dłużej

Opracował:
Źródło: Ekoenergetyka, IBRM Samar