Oto najpotężniejszy Mercedes-Benz SL wszech czasów. 816 KM pod maską

Oto najpotężniejszy Mercedes-Benz SL wszech czasów. 816 KM pod maską

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance
Mercedes-AMG SL 63 S E Performance Źródło: Mercedes-Benz
Mercedes-AMG kończy serię SL najmocniejszą odmianą SL 63 S E Performance. 4,0-litrowy silnik V8 biturbo i elektryczna jednostka napędowa AMG wspólnie generują moc systemową 600 kW (816 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy do 1420 Nm.

Auto ma oszałamiające osiągi – przyspieszenie do 100 km/h w 2,9 s i prędkość maksymalną 317 km/h. A do tego systemy takie jak zawieszenie AMG Active Ride Control z aktywną stabilizacją przechyłów i skrętną tylną osią.

Samochód ma 4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG i jednostkę elektryczną z magnesami trwałymi o mocy 204 KM z elektrycznie przełączaną dwubiegową przekładnią i mechanicznym dyferencjałem tylnej osi o ograniczonym poślizgu. Z tyłu, nad osią, znajduje się również lekki akumulator. Silnik elektryczny oddziałuje bezpośrednio na tylne koła, zapewniając dodatkowe przyspieszenie podczas ruszania, przyspieszania i wyprzedzania. W razie potrzeby, w miarę wzrostu uślizgu kół tylnej osi, jego siła napędowa jest przekazywana także na przednie koła.

Hybryda z akumulatorem do wspomagania osiągów

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance

Wysokowydajny akumulator ma pojemność 6,1 kWh, moc ciągłą 70 kW i moc szczytową 150 kW (204 KM). Ładowanie odbywa się poprzez ładowarkę pokładową prądu zmiennego (AC) o mocy 3,7 kW – na stacji ładowania, za pomocą wallboxa lub z domowego gniazdka. Baterię zaprojektowano z myślą o szybkim dostarczaniu i pobieraniu energii, a nie o jak najdłuższym zasięgu (wynosi 13 km).

Do nowej technologii napędu dopasowano osiem programów jazdy AMG Dynamic Select: Electric, Battery Hold, Comfort, Smoothness, Sport, Sport+, Race i Individual. Tryby dostosowują kluczowe parametry, takie jak reakcja napędu i skrzyni biegów, charakterystyka układu kierowniczego, tłumienie czy brzmienie.

Standardowo hybryda porusza się na 20-calowych wieloramiennych obręczach AMG z lekkich stopów, zoptymalizowanych pod względem aerodynamiki i lakierowanych na czarny mat, z błyszczącym akcentem. Przednie opony i felgi mają wymiary, odpowiednio, 265/40 R 20 oraz 9,5 J x 20, a tylne – 295/35 R 20 oraz 11 J x 20.

Aktywna aerodynamika

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance

SL 63 S E Performance otrzymał także dodatkowo dopracowaną aktywną aerodynamikę, przystosowaną do techniki zelektryfikowanego napędu. Aktywny element aerodynamiczny jest ukryty w podwoziu, przed silnikiem. To karbonowy profil, ekskluzywny projekt AMG. Reaguje on na wybór programu jazdy i automatycznie wysuwa się o około 40 mm w dół przy prędkości 80 km/h. W ten sposób tworzy tzw. efekt Venturiego, który dodatkowo przyciąga samochód do jezdni i zmniejsza siłę unoszenia przedniej osi. Element ten należy do standardowego wyposażenia topowego SL-a.

Kolejnym aktywnym elementem jest wysuwany tylny spojler. Zmienia on swoje położenie w zależności od warunków. Zespół AMG do spraw aerodynamiki dostosował jego oprogramowanie sterujące do wyższych osiągów SL-a 63 S E Performance i zmodyfikował parametry. Od prędkości 80 km/h wzwyż spojler przyjmuje pięć nowych pozycji nachylenia, tak aby zoptymalizować stabilność albo zmniejszyć opór powietrza.

Skrętna tylna oś i hamulce

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance

SL 63 S E Performance jest standardowo wyposażony w aktywną tylną oś skrętną. W zależności od prędkości tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym (do 100 km/h) lub tym samym (ponad 100 km/h), co przednie. W rezultacie układ zwiększa zarówno zwrotność, jak i stabilność.

Standardowe wyposażenie obejmuje ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG z 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami z przodu oraz 1-tłoczkowymi zaciskami pływającymi z tyłu – wszystkimi w kolorze brązowym. W porównaniu do wariantów AMG z silnikiem spalinowym układ został wzmocniony: karbonowo-ceramiczne tarcze mają wymiary 420 x 40 mm na przedniej osi i 380 x 32 mm na tylnej.

Czytaj też:
Nowy Mercedes-AMG CLE Coupé. 449 KM i 270 km/h prędkości maksymalnej
Czytaj też:
McLaren zostaje z Mercedesem-AMG na wiele lat. Niemieckie silniki się zmienią
Czytaj też:
Mercedes-Benz wychowuje klientów od kołyski. Nowa kolekcja wózków niemowlęcych

Opracował:
Źródło: Mercedes-Benz