Nowe vany Mercedesa-Benza wjeżdżają na polski rynek. Nowości jest sporo

Nowe vany Mercedesa-Benza wjeżdżają na polski rynek. Nowości jest sporo

Nowy Mercddes-Benz Vito
Nowy Mercddes-Benz Vito Źródło: Mercddes-Benz
Nowa gama średniej wielkości vanów Mercedesa-Benza to nowy design, inteligentne opcje łączności, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy i wiele innych nowości.

Mercedes-Benz Vans zaprezentował nową serię modeli średniej wielkości do użytku prywatnego i komercyjnego. Teraz zbliża się start sprzedaży. Portfolio vanów średniej wielkości ma nowy design z zewnątrz i w środku, a także zwiększony komfort i funkcjonalność.

W przypadku pojazdów dostawczych, w tym eVito i Vito, niemiecka firma skoncentrowała się mocniej na dostarczeniu wrażeń z wyższej półki. Zgodnie z zapowiedziami element luksusu będzie w przyszłości podstawą strategii dla wszystkich nowo opracowanych vanów średniej wielkości przeznaczonych do użytku prywatnego, podobnie jak dla wszystkich samochodów osobowych Mercedes-Benz.

Nowy design i wnętrze

Samochody mają nowy design nadwozia i kokpitu: odświeżona stylistyka dotyczy modeli EQV, Klasy V i Klasy V Marco Polo, a także eVito i Vito. Dostępne są eleganckie adaptacyjne reflektory Multibeam LED, nowo zaprojektowane tylne światła LED, a także nowe kolory lakieru i wzory kół. W zależności od wybranej linii wyposażenia w EQV, Klasie V i Klasie V Marco Polo osłonę chłodnicy może otaczać też pasek świetlny LED. Topowa Klasa V Exclusive po raz pierwszy zyskała także na masce pionową gwiazdę Mercedesa. EQV, Klasa V i Klasa V Marco Polo mają również nową chromowaną listwę ozdobną z napisem Mercedes-Benz z tyłu.

Wewnątrz także zaszły istotne zmiany. W EQV, Klasie V i Klasie V Marco Polo znalazł się panoramiczny kokpit z dwoma wyświetlaczami o przekątnej 31,24 cm (12,3 cala). Zarówno eVito, jak i Vito są wyposażone w wyświetlacz centralny o przekątnej 26,04 cm (10,25 cala) oraz nowy zestaw wskaźników z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 13,97 cm (5,5 cala). Wszystkie modele są także wyposażone w nowe nawiewy, kierownicę nowej generacji umożliwiającą sterowanie multimediami bez odrywania rąk oraz nową konsolę środkową, w której można zainstalować bezprzewodową ładowarkę do smartfona.

Gama układów napędowych

Klienci kupujący w pełni elektryczne modele EQV i eVito Tourer mogą wybierać pomiędzy dwoma rozmiarami akumulatorów (90 i 60 kWh) o mocy szczytowej 150 kW (204 KM) i mocy ciągłej 70 kW (95 KM). eVito w wersji furgon jest wyposażony w akumulator o pojemności 60 kWh, o mocy szczytowej 85 kW (116 KM) i mocy ciągłej 70 kW (95 KM). EQV oferuje zasięg do 326–363 km, eVito Tourer do 332–370 km, a eVito furgon do 242–314 km.

Wszystkie modele elektryczne średniej wielkości vanów umożliwiają ładowanie prądem zmiennym (AC) w domu lub na publicznych stacjach ładowania z mocą do 11 kW. Mogą także ładować się prądem stałym (DC) na stacjach szybkiego ładowania z mocą do 110 kW (EQV, eVito Tourer) lub 80 kW (eVito furgon) w standardzie.

Silnik wysokoprężny OM654 jest dostępny dla Klasy V, Klasy V Marco Polo i Vito. W Klasie V i Klasie V Marco Polo silnik jest dostępny w trzech poziomach mocy: 120 kW (163 KM), 140 kW (190 KM), 174 kW (237 KM). W Vito oferowany jest w czterech poziomach mocy: 100 kW (136 KM), 120 kW (163 KM), 140 kW (190 KM), 174 kW (237 KM). Ponadto w roku 2024 – po raz pierwszy w Europie – dla Klasy V, Vito Tourer i Vito Mixto będzie dostępny jako miękka hybryda nowy silnik benzynowy M254.

Czytaj też:
Oto najpotężniejszy Mercedes-Benz SL wszech czasów. 816 KM pod maską
Czytaj też:
Nowy Mercedes-AMG CLE Coupé. 449 KM i 270 km/h prędkości maksymalnej

Opracował:
Źródło: Mercedes-Benz Vans