Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna w Google. Pokonała Teslę

Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna w Google. Pokonała Teslę

Elektryki Toyoty
Elektryki Toyoty Źródło: Toyota
Toyota okazała się najczęściej wyszukiwaną marką motoryzacyjną na świecie w wyszukiwarce Google w 2023 roku. To czwarty najlepszy wynik z rzędu i piąty w ciągu sześciu lat.

Toyota pozostawiła w pobitym polu japońskich konkurentów z Hondą na czele i europejskie marki, takie jak Mercedes-Benz, Audi i BMW. W 2023 roku Toyota czwarty raz z rzędu cieszyła się największym zainteresowaniem użytkowników wyszukiwarki Google ze wszystkich marek motoryzacyjnych. W tegorocznym rankingu przeprowadzonym przez portal CompareTheMarket.com.au, Toyota po raz piąty w ciągu ostatnich sześciu edycji badania zajęła pozycję lidera. Od początku bieżącego roku Toyota była tematem prawie połowy (41,3 proc.) wszystkich wyszukiwań marek samochodowych w przeglądarce Google na świecie.

Tesla dopiero druga

Ranking opiera się na danych Google Trends zebranych ze 155 krajów – w 64 z nich Toyota była najczęściej wyszukiwaną marką. O popularności Toyoty świadczy przewaga nad konkurentami – druga marka w zestawieniu – Tesla – cieszyła się największym zainteresowaniem w przeglądarce Google na 29 rynkach. Pierwsza piątka w tym roku to Toyota, Tesla, BMW, Audi i Mercedes-Benz.

Toyota to największy producent samochodów na świecie, sprzedający rocznie średnio około 10 milionów aut w ponad 170 krajach. Zajmuje miejsce lidera rynku motoryzacyjnego. Samochody Toyoty regularnie osiągają wysokie noty w rankingach niezawodności takich jak Consumer Reports i zdobywają nagrody w prestiżowych plebiscytach. Na pozycję marki wpływ mają także wielkie sukcesy w globalnym motorsporcie takie jak zwycięstwa w cyklach WRC, WEC, W2RC oraz w Rajdzie Dakar.

Czytaj też:
Elektryki biją diesle na głowę. Ale to benzyna wciąż wygrywa
Czytaj też:
Rynek unijny w doskonałej kondycji. Choć do polskiego mu daleko

Opracował:
Źródło: CompareTheMarket.com.au