Zaraz początek Rajdu Dakar. Audi pokazało „dakarową” wersję Q8 E-trona

Zaraz początek Rajdu Dakar. Audi pokazało „dakarową” wersję Q8 E-trona

Audi Q8 e-tron edition Dakar
Audi Q8 e-tron edition Dakar Źródło: Audi
Prześwit zwiększony o 31 milimetrów, nowy wygląd nadwozia i opcjonalne naklejki inspirowane RS Q E-tron z Rajdu Dakar. Do tego terenowe opony General Grabber AT3 przystosowane do jazdy off-roadowej. Podoba wam się taka wersja?

Audi Q8 E-tron Edition Dakar to specjalna edycja, którą wyróżniają nie tylko elementy wizualne. Auto ma zwiększone możliwości off-roadowe i natychmiast dostępny moment obrotowym. Q8 E-tron Edition Dakar będzie można zamówić w pierwszym kwartale 2024 roku. W Niemczech jego ceny zaczynają się od około 120 tys. euro.

Audi Q8 e-tron edition Dakar

Samochód bazuje na Q8 Advanced 55 E-tron Quattro. Pojemność akumulatora netto to 106 kWh (brutto: 114 kWh). Zespół napędowy Quattro z dwoma silnikami w trybie boost generuje moc 300 kW (408 KM) oraz moment obrotowy 664 Nm. Ze standardowym ogumieniem samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,8 s, a z terenowymi oponami General Grabber AT3 – w 5,9 s. Zasięg według WLTP wynosi do 487 km. Prędkość maksymalna została ograniczona do 200 km/h.

Podwyższony elektryk

Audi Q8 e-tron edition Dakar

W porównaniu do modelu bazowego elektryczny SUV z ogumieniem terenowym General Grabber AT3 ma o 31 milimetrów większy prześwit i został zaprojektowany z myślą o lepszym prowadzeniu na luźnych nawierzchniach, takich jak żwir czy śnieg. W ustawieniu podstawowym prześwit wynosi 206 milimetrów. Przy wyższych prędkościach stopniowo się obniża – o 15 milimetrów przy 85 km/h, o kolejne 17 milimetrów przy 100 km/h i o dodatkowe 13 milimetrów przy 120 km/h. Kąt natarcia wynosi 20 stopni, a kąt zejścia 26 stopni. Kąt rampowy wynosi 19 stopni.

Audi Q8 e-tron edition Dakar

Aby spełnić wymagania typowe dla jazdy terenowej, zmieniono także strategię sterowania pneumatycznym zawieszeniem. Głębokość brodzenia wynosi 300 mm.

Q8 E-tron Edition Dakar jest dostępne w kolorach: beżowy Siam metalik, czarny Mythos metalik oraz szary Magnet. Osłona chłodnicy Singleframe zawsze występuje w kolorze nadwozia.

Czytaj też:
Sprzedaż samochodów w Polsce. Jest wstępne podsumowanie rynku w 2023 roku
Czytaj też:
Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna w Google. Pokonała Teslę

Opracował:
Źródło: Audi