Nowy VW Tiguan już w salonach. Ile kosztuje trzecia generacja?

Nowy VW Tiguan już w salonach. Ile kosztuje trzecia generacja?

Nowy Volkswagen Tiguan
Nowy Volkswagen Tiguan Źródło: Volkswagen
U dilerów Volkswagena można już zamawiać najnowszą, trzecią generację modelu Tiguan. Auto jest standardowo wyposażone w skrzynię biegów DSG. Od jakiej kwoty rozpoczyna się cennik SUV-a?

Tiguan to najpopularniejszy Volkswagen na polskim rynku. Z okazji rynkowej premiery będzie można kupić specjalną odmianę Special Edition, która wyróżnia się dodatkowym wyposażeniem, m.in. reflektorami LED Plus, tylnymi lampami LED z efektem 3D i oświetleniem ambientowym w 10 kolorach. W pakiecie są także aluminiowe felgi i lakier metalizowany. Taka odmiana jest droższa od wersji Life o 800 zł, a kupujący zyskuje wyposażenie o wartości 22 380 zł. Podstawowa wersja, dodajmy, kosztuje od 153 390 zł.

Volkswagen Tiguan. Silniki i ich moc

Podobnie jak w przypadku Passata, także w Tiguanie konstruktorzy skorzystali z najnowszej platformy MQB Evo. Dzięki temu do trzeciej generacji popularnego SUV-a trafiły takie rozwiązania techniczne, jak adaptacyjne zawieszenie DCC Pro, czy napęd hybrydowy typu plug-in.

Odmiany eHybrid, o mocy systemowej 204 i 272 KM pojawią się w sprzedaży nieco później, początkowo Tiguan będzie na początku dostępny z trzema silnikami do wyboru – 1.5 eTSI o mocy 130 i 150 KM oraz 2.0 TDI 150 KM. Wszystkie silniki są połączone z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią DSG. Gamę uzupełnią jednostki 2.0 TSI o mocy 204 i 265 KM, a także 2.0 TDI o mocy 193 KM – wszystkie one są standardowo wyposażone w napęd na cztery koła 4MOTION.

Volkswagen Tiguan. Linie wyposażenia

Do wyboru są cztery odmiany wyposażenia: bazowa Tiguan, Life i dwie równorzędne, znajdujące się na szczycie gamy – Elegance i R-Line. Ta ostatnia pojawi się w sprzedaży nieco później. Tiguan jest standardowo wyposażony w wiele systemów asystujących. Oprócz Side Assist (ostrzegającego o pojazdach w martwym polu lusterek), Front Assist (autonomiczne hamowanie awaryjne), Lane Assist (system utrzymywania pasa ruchu) i Rear View (system kamer cofania), standardem jest m.in. dynamiczne wyświetlanie znaków drogowych. Dostępnych jest również sporo opcjonalnych systemów. To chociażby technologie: Park Assist Pro czy Trailer Assist (do wspomagania manewrowania z przyczepą).

Volkswagen Tiguan. Nowe wnętrze

We wnętrzu kierowca ma do dyspozycji nowy wyświetlacz Digital Cockpit, a ekran systemu infotainment może mieć przekątną 15 cali. Wyróżnia go całkowicie nowa struktura menu i grafika, w wyposażeniu mogą się także znaleźć nowy wyświetlacz head-up oraz wielofunkcyjny przełącznik wrażeń z jazdy ze zintegrowanym wyświetlaczem OLED. Ten obrotowy element sterujący z własnym mini ekranem może być używany do sterowania profilem jazdy, głośnością radia, a także kolorami oświetlenia ambientowego. Z kolei funkcjami pojazdu i systemu infotainment można sterować przy pomocy komend głosowych dzięki opcjonalnemu nowemu asystentowi głosowemu IDA.

Podobnie jak w modelach rodziny ID. i nowym Passacie, dźwignia zmiany przełożeń została zastąpiona przełącznikiem po prawej stronie kolumny kierownicy. By jechać do przodu (tryb D) przełącznik trzeba obrócić do przodu, by cofać (tryb R) należy przekręcić go do tyłu. Hamulec postojowy jest aktywowany przez naciśnięcie przycisku z boku przełącznika. Wszystkie modele Tiguana mają dodatkowo łopatki za kierownicą.

Czytaj też:
Motoryzacyjne podsumowanie 2023. Kto wygrał, a kto przegrał mijający rok?
Czytaj też:
Ukradł prąd do auta hybrydowego za... 2 zł. Pracodawca go wyrzucił

Opracował:
Źródło: Volkswagen