Najważniejszym punktem wystawy Lexusa okazał się model LBX Morizo RR Concept. To sportowa wersja nowego crossovera, który w hybrydowej odmianie właśnie debiutuje na rynku.
LBX Morizo RR Concept ma 305 KM mocy z trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika 1.6, napęd 4x4 oraz automatyczną, 8-biegową skrzynię Direct Shift. Auto przeszło tuning zawieszenia, otrzymało większe hamulce i koła. Sportowa wersja LBX-a została stworzona we współpracy z Akio Toyodą, prezesem zarządu i dyrektorem reprezentatywnym Toyota Motor Corporation, który w rajdach i wyścigach startuje pod pseudonimem Morizo.
Limitowana wersja Lexusa RZ 450e F Sport Performance
W Tokio Lexus zaprezentował też limitowaną do 100 sztuk sportową wersję elektrycznego modelu RZ 450e. Auto bazuje na zaprezentowanym przed rokiem prototypie RZ Sport Concept, nosi nazwę RZ 450e F Sport Performance i będzie dostępne wyłącznie na rynku japońskim, a klienci zostaną wybrani w specjalnej loterii.
Za osiągi auta odpowiada kierowca wyścigowy Masahiro Sasaki. RZ 450e F Sport Performance ma stuningowane amortyzatory i sprężyny, obniżone o 10 mm zawieszenie, a także poszerzony rozstaw kół przednich (+50 mm) i tylnych (+40 mm). Zwiększyła się też szerokość auta o 70 mm oraz jego długość o 55 mm.
Szczególną uwagę zwracają dwa tylne spojlery, poszerzone nadkola i przeprojektowane zderzaki. Samochód otrzymał też 21-calowe felgi aluminiowe, a nadwozie jest dwukolorowe.
Wyprawowy GX 550 Overtrail JAOS Version
Trzecim autem Lexusa na targach w Tokio była wersja specjalna terenowego GX-a, który jeszcze w tym roku zadebiutuje w Japonii oraz na wybranych rynkach Europy Wschodniej.
GX 550 Overtrail JAOS Version to wersja przygotowana z myślą o entuzjastach wypraw i jazdy w trudnym terenie. Samochód otrzymał pełen pakiet akcesoriów od firmy JAOS, specjalizującej się w modyfikacjach dla aut z napędem 4x4. Wyprawowy GX ma zmienione i podniesione zawieszenie, nowe felgi oraz opony typu A/T. Na liście nowych elementów znalazły się m.in. nowy przedni zderzak z dodatkowymi światłami LED, który wykonano z ultralekkiej i wytrzymałem żywicy. GX 550 Overtrail JAOS Version ma też rurowe stopnie boczne ułatwiające wsiadanie, duże chlapacze oraz poszerzone błotniki ze specjalnymi nakładkami, a na dachu zamontowano aluminiowy bagażnik dachowy.
Czytaj też:
To niewielkie auto ma aż 305 KM. Sportowy Lexus LBX powstał, bo tak chciał prezesCzytaj też:
Lexus goni Volvo. Pomógł zwłaszcza jeden model