Renault powoli wychodzi z dołka. Ten rok będzie kluczowy i pełen nowości

Renault powoli wychodzi z dołka. Ten rok będzie kluczowy i pełen nowości

Renault Austral zimą
Renault Austral zimą Źródło: Renault/Dominik Kalamus
W 2022 roku Grupa Renault miała poważne kłopoty, także z powodu wojny w Ukrainie i konieczności sprzedaży swoich rosyjskich biznesów. Wygląda jednak na to, że wprowadzony w 2023 roku plan naprawczy zadziałał.

W 2023 roku Grupa Renault odnotowała na całym świecie wzrost sprzedaży o 9 proc. w porównaniu z 2022 rokiem. Łącznie w ciągu minionego roku sprzedała 2 235 345 samochodów. Wszystkie trzy z marek grupy (Renault, Dacia i Alpine) wykazują wzrost.

Marka Renault z 1 548 748 sprzedanymi samochodami w 2023 roku w skali świata osiągnęła wzrost o 9,4 proc. Renault odnotowało wysoki wzrost sprzedaży w Europie i może się pochwalić się wzrostem o 19,3 proc. w porównaniu z 2022 rokiem.

Marka Dacia odnotowała wzrost o 14,7 proc. co odpowiada 658 321 sprzedanym samochodom. Dobry wynik to wg Grupy Renault efekt nowej identyfikacji marki i oferty czterech modeli, których sprzedaż wzrosła w porównaniu z 2022 rokiem. Z kolei niszowa marka Alpine zanotowała wzrost o 22,1 proc. z 4 328 sprzedanymi samochodami.

Europa wygenerowała wzrost

Cała Grupa Renault wywalczyła trzecie miejsce wśród producentów samochodów w Europie. Na pięciu najważniejszych dla Grupy rynkach europejskich sprzedaż dla klientów indywidualnych stanowi 65 proc.

Grupa Renault w Europie zajęła trzecie miejsce na rynku samochodów zelektryfikowanych dzięki Mégane E-Tech Electric (który ma 2,2 proc. udziału w segmencie samochodów w 100% elektrycznych) oraz dzięki sukcesowi napędów hybrydowych, na które stale rośnie popyt. Modele Austral, Clio i Captur uplasowały się w pierwszej dziesiątce samochodów hybrydowych w Europie. Wersja Dacii Jogger Hybrid 140, której sprzedaż rozpoczęła się w styczniu 2023 roku, stanowi ponad 25 proc. zamówień na ten model. W 100 proc. elektryczna Dacia Spring zajęła miejsce na podium samochodów elektrycznych w segmencie klientów indywidualnych w Europie.

2024. Nowy rok debiutów

Obecny rok będzie wyjątkowy dla marki. Grupa Renault wprowadzi na rynek 7 nowych modeli.

Marka Renault:

  • 2 nowe samochody w 100 proc. elektryczne: Scenic E-Tech Electric z zasięgiem ponad 600 km i Renault 5 E-Tech Electric z napędem elektrycznym;
  • 2 nowe samochody hybrydowe w Europie oraz Rafale E-Tech;
  • Nowe Renault Master (w wersji spalinowej i elektrycznej);
  • 2 nowe samochody na rynkach pozaeuropejskich: Kardian i nowy model Renault Korea Motors.

Marka Dacia:

  • Nowy Duster będzie dostępny od marca 2024 roku;
  • Nowy elektryczny Spring o nowej stylistyce nadwozia i kabiny trafi do salonów latem 2024 roku;
  • Pod koniec roku marka przedstawi również Bigstera, samochód z segmentu C.

Marka Alpine

  • Marka przedstawi sportowy model miejski Alpine A290 – pierwszy w 100 proc. elektryczny samochód w gamie Alpine.

Czytaj też:
Samochody dla przedsiębiorców. Kto wygrał 2023 rok?
Czytaj też:
Gdy śnieży w górach. Wszystko o łańcuchach na koła

Opracował:
Źródło: Renault