Nowy Ford Kuga trafił do polskich salonów

Nowy Ford Kuga trafił do polskich salonów

Nowy Ford Kuga
Nowy Ford Kuga Źródło:Ford
Nowy Ford Kuga jest już dostępny do zamawiania w Polsce. Odświeżony model został udoskonalony względem poprzednika. Ma nowe technologie i bardziej wydajne układy napędowe.

Samochód delikatnie zmieniono stylistycznie. W oczy najbardziej rzuca się nowy grill, a także nowy kształt przedniego zderzaka. SUV otrzymał także nowe przednie reflektory Full LED, nowy układ świateł w tylnych lampach i nową klamkę pokrywy bagażnika. Wraz z wprowadzeniem nowego modelu, dostępne są także nowe lakiery nadwozia oraz nowe wzory kół.

Wnętrze także przeszło ewolucję. W porównaniu do wersji samochodu sprzed liftingu pojawił się przede wszystkim centralny wyświetlacz o przekątnej 13,2”, który ma system SYNC 4 z bezprzewodową łącznością z Apple CarPlay i Android Auto. Nowy jest także konfigurowalny wyświetlacz cyfrowych zegarów o przekątnej 12,3”, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów i modem 5G.

Wersje wyposażenia nowego Forda Kugi

Polska oferta modelu będzie obejmować pięć wersji wyposażenia: Titanium, ST-Line/ST-Line X oraz Active/Active X.

W podstawowej wersji Titanium Kuga ma teraz więcej wyposażenia w standardzie. W porównaniu z poprzednią wersją do standardu dodano kamerę cofania, relingi dachowe, bezkluczykowy dostęp Ford KeyFree i przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. Poza tym Kuga Titanium w standardzie zawiera m.in. 17-calowe koła aluminiowe, przednie i tylne czujniki parkowania, inteligentny ogranicznik prędkości i reflektory Full LED. Gama systemów bezpieczeństwa zawiera m.in. działający w oparciu o informacje z kamery przedniej system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami Pre-Collision Assist, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu z funkcją wykrywania krawędzi jezdni Lane Keeping System, system monitorowania koncentracji kierowcy Driver Alert i system rozpoznawania znaków prędkości.

Wersje ST-Line i ST-Line X w standardzie mają sportowe zawieszenie, dwie końcówki układu wydechowego w stylizacji sportowej, 18-calowe koła aluminiowe, zderzak i górną kratę wlotu powietrza w stylizacji ST-Line i emblematy ST-Line. Dodatkowo ST-Line X wyposażono w duży tylny spojler i zaciski lakierowane na czerwono.

Wersje Active i Active X

Nowy Ford Kuga dostępna jest także w zupełnie nowych wersjach wyposażenia Active oraz Active X. Mają zawieszenie o zwiększonym prześwicie (przód +10 mm/tył +5 mm), listwy ochronne wokół nadkoli, dokładkę przedniego i tylnego zderzaka i dodatkowy tryb jazdy „Głęboki śnieg/piasek”. W standardzie znajdują się m.in. czarne relingi bagażnika dachowego, przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. Active X dodatkowo zawiera dach lakierowany na czarno oraz czarne obudowy lusterek.

Nowe kolory i lepsza dynamika

Nowy Ford Kuga jest dostępna łącznie w sześciu kolorach – Frozen White oraz metalizowanych: Agate Black, Solar Silver, Lucid Red, Desert Island Blue i Bursting Green. Dwa ostatnie są nowością w ofercie SUV-a Forda. Model oferuje łącznie osiem wzorów obręczy kół, z których pięć jest zupełnie nowych. Samochód opcjonalnie można wyposażyć w 19- i 20-calowe koła.

SUV jest dostępny w trzech rodzajach układów napędowych. Bazową konfiguracją jest 1.5 EcoBoost 150 KM z napędem na przednie koła i manualną skrzynią biegów. Zarówno z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła dostępna jest pełna hybryda 2.5 FHEV, zawsze sparowana z bezstopniową automatyczną skrzynią biegów eCVT. W wersji FWD jej moc maksymalna wynosi 180 KM, a AWD – 183 KM. Szczytem oferty jest Kuga w wersji hybrydowej plug-in. 2.5 PHEV oferuje moc maksymalną 243 KM, będąc dostępną z automatem eCVT i napędem na przednie koła.

Osiągi i ceny

Nowe układy napędowe dysponują lepszą dynamiką niż wersja sprzed liftingu – przyspieszenie 0-100 km/h Kugi 2.5 FHEV 183 KM wynosi 8,3 s (obecna Kuga 9,5 s), a Kugi 2.5 PHEV 7,3 s (obecna Kuga 9,2 s).

Ceny nowego Forda Kugi rozpoczynają się od 162 010 zł brutto za 1.5 EcoBoost 150 KM M6 w wersji wyposażenia Titanium. Pełna hybryda FWD kosztuje od 189 090 zł, AWD od 198 090 zł. Cennik hybrydy plug-in startuje od 206 690 zł. Za wersję ST-Line i Active dopłata wynosi 7 600 zł, a ST-Line X oraz Active X kolejne 15 200 zł.

Czytaj też:
Nowy Ford Puma po liftingu. Brakujące elementy uzupełniono
Czytaj też:
Dwa „szalone” sportowe Fordy. Jeden to pick-up, a drugi... dostawczak

Galeria:
Nowy Ford Kuga
Opracował:
Źródło: Ford