Nowy Grandland Hybrid z technologią 48V uzupełnia gamę zelektryfikowanych napędów hybrydowych plug-in i silników spalinowych. Hybryda w porównaniu do swoich odpowiedników z silnikiem czysto spalinowym, zużywa o 15 proc. mniej paliwa. Przy niskich prędkościach użytkownicy Grandlanda Hybrid mogą jeździć z zerową lokalną emisją spalin.
Układ napędowy nowego Opla Grandland Hybrid składa się z akumulatora litowo-jonowego, który ładuje się automatycznie (w określonych warunkach jazdy), a także nowego silnika benzynowego turbo o pojemności 1,2 litra. Trzycylindrowy silnik o mocy 100 kW/136 KM jest oferowany w połączeniu z nową zelektryfikowaną sześciobiegową przekładnią z podwójnym sprzęgłem i silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW/28 KM.
Tryby pracy i funkcjonalność
W zależności od preferencji, kierowca Grandlanda Hybrid może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Eco, Normal i Sport. Od momentu startu, nowy Grandland Hybrid przyspiesza do 100 km/h w 10 sekund. Zelektryfikowany SUV Opla może osiągnąć maksymalną prędkość 200 km/h.
Ponieważ silnik elektryczny jest zintegrowany z obudową skrzyni biegów, a 48-woltowy akumulator znajduje się pod lewym przednim fotelem, użytkownicy hybrydy mają do dyspozycji pełną przestrzeń bagażową Opla Grandlanda (wynosi do 1 652 litrów). Grandland Hybrid ma również możliwość holowania przyczepy o masie do 1 250 kilogramów.
Więcej wyposażenia
W Grandlandzie Hybrid zastosowano sporo nowych systemów wspomagających. Są reflektory pikselowe Intelli-Lux LED zintegrowane po obu stronach charakterystycznego pasa przedniego Opel Vizor i kamera 360 stopni. Dostępny jest też bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania samochodu oraz system bezdotykowego otwierania pokrywy bagażnika. Auto jest kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto i ma możliwość bezprzewodowego ładowania smartfonów.
Czytaj też:
Nowy Opel Corsa Hybrid. Znamy cenyCzytaj też:
Limitowana edycja Opla Corsy już w salonach. Znamy ceny