Citroën z nowymi hybrydami. Tym razem oszczędniejsze silniki trafiły do C4 i C4X

Citroën z nowymi hybrydami. Tym razem oszczędniejsze silniki trafiły do C4 i C4X

Citroen C4/C4 X
Citroen C4/C4 X Źródło: Stellantis
Po wprowadzonym pod koniec 2023 roku modelu C5 Aircross, Citroën wprowadza C4 i C4 X Hybrid 136 wyposażone w nową technologię hybrydową 48 V.

Citroën w modelach C4 i C4 X wprowadza układ hybrydowy o mocy 136 KM. Hybryda ta pozwala połączyć zalety napędu benzynowego i elektrycznego. Zbudowany w oparciu o kompaktową technologię hybrydową 48 V układ, składa się z akumulatora 48 V, który ładuje się w określonych fazach jazdy, 3-cylindrowego silnika benzynowego nowej generacji o mocy 136 KM (100 kW), który został zestawiony z nową zelektryfikowaną dwusprzęgłową skrzynią biegów ë-DCS6 z wbudowanym silnikiem elektrycznym ë-Motor o mocy 21 kW.

Cennik nowych hybryd

Niewymagający ładowania system hybrydowy o mocy 136 KM zmniejsza emisję i zużycie paliwa o prawie 20 proc. w porównaniu z analogiczną wersją benzynową. Podczas jazdy w mieście, samochód może pokonać do 50 proc. tras w zeroemisyjnym trybie elektrycznym. Wersja hybrydowa 136 jest dostępna w cenie od 133 100 zł za model C4 i od 136 350 zł za model C4 X.

Przypomnijmy, że C4 i C4 X to dwa rodzinne sedany wyróżniające się sylwetką, która łączy styl sedana i coupé w przypadku C4 i oraz fastbacka w przypadku C4 X z wyglądem SUV-a. We wnętrzu C4 i C4 X do dyspozycji jest zawieszenie Citroën Advanced Comfort, fotele Advanced Comfort i regulacja układu kierowniczego.

Czytaj też:
Kolejny gigantyczny „strzał” giganta. Tym razem koncern sprzeda jednej firmie pół miliona aut
Czytaj też:
Nowy Citroën SpaceTourer. Sporo zmian w popularnym vanie