Kierowcy pod Warszawą będą mogli jeździć szybciej. S7 w docelowej formie

Kierowcy pod Warszawą będą mogli jeździć szybciej. S7 w docelowej formie

Droga ekspresowa S7
Droga ekspresowa S7 Źródło: GDDKiA
Drogowcy otrzymali pozwolenie na użytkowanie środkowej części wylotu z Warszawy w kierunku Krakowa. Tym samym odcinek Lesznowola – Tarczyn Północ zyskał status drogi ekspresowej. Dla kierowców samochodów osobowych, motocykli i pojazdów ciężarowych o masie całkowitej do 3,5 t, oznacza to możliwość jazdy z prędkością do 120 km/h.

Drogowcy przypominają, że do końca marca wykonawca powinien zakończyć prace na terenach Miejsc Obsługi Podróżnych Mieszkowo, zlokalizowanych po obu stronach S7, pomiędzy węzłami Antoninów i Złotokłos. Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie zostaną one udostępnione podróżnym. Do dyspozycji będą miejsca parkingowe, wypoczynkowe oraz sanitariaty. Wyłoniony w przetargu dzierżawca MOP-ów rozbuduje je o funkcję komercyjną: stacje paliw i część gastronomiczną.

W kwietniu rozpocznie się ostatni etap prac związanych z realizacją kontraktu, remont 17 km dotychczasowego przebiegu DK7 od Sękocina Starego do Rembertowa. Potrwają one do końca III kwartału 2024 roku.

Drogowcy przypominają, że przed ubiegłorocznym weekendem majowym udostępnili kierowcom ciąg główny S7 pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn w pełnym przekroju dwóch pasów ruchu na odcinku ponad 17-kilometrów trasy. Drogowcy połączyli funkcjonujące już odcinki S7 od strony Warszawy i Grójca i tym samym zmienili układ komunikacyjny na południe od stolicy Polski. Rozdzielili wspólny przebieg dwóch dróg ekspresowych, S7 i S8, który dotychczas kumulował się na odcinku pomiędzy węzłem Opacz na Południowej Obwodnicy Warszawy oraz Jankami.

Trasa wylotowa w kierunku Krakowa rozpoczyna się na węźle Warszawa Lotnisko, a dwujezdniową drogą można dojechać do położnego blisko 240 km dalej węzła Miechów. W tym roku wydłużą S7 na południe o kolejne kilometry.

Trzy zadania realizacyjne

Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki pomiędzy węzłami:

  • Warszawa Lotnisko – Lesznowola, o długości 6,6 km, oddana do ruchu 30 sierpnia 2022 r.
  • Lesznowola – Tarczyn Północ, o długości 14,8 km, udostępniona do ruchu 28 kwietnia 2023 r.
  • Tarczyn Północ – początek obwodnicy Grójca, o długości 7,9 km, oddana do ruchu w grudniu 2020 r.

Trasa główna to dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu z rezerwą pod budowę trzeciego. Wjazd na nową drogę umożliwiają węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe.

Czytaj też:
GDDKiA chwali się, że „spięła Śląsk z Małopolską”. Trwa budowa
Czytaj też:
Wiosna na budowach. Drogowcy informują, co czeka kierowców

Opracował:
Źródło: GDDKiA