Dopiero co napisaliśmy o wejściu do Polski giganta BYD z nowym modelem auta, a teraz dowiadujemy się – dzięki Instytutowi Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar – o nowym debiucie. Do Polski, gdzie już pojawiło się lub zapowiedziało swój debiut kilkanaście marek, wkrótce zawita kolejna. Jej importer, grupa PTH, ma już doświadczenie z chińskimi samochodami; w naszym kraju oferuje nienajlepiej sprzedającego się Skywella i rosnącego BAIC-a. Teraz grupa dołącza do swojego portfolio markę Forthing, należącą do koncernu Dongfeng.
Premiera niebawem
Jak pisze IBRM Samar, Grupa PTH oficjalnie zaprezentuje markę Forthing na zbliżających się targach Poznań Motor Show, a na polskiej stronie importera zegar już odlicza czas do premiery. Instytut cytuje Jerzego Prządkę, odpowiedzialnego w Grupie PTH za rozwój chińskich marek na polskim rynku. – Podczas poznańskiego salonu zaprezentujemy sieć dealerską Forthinga, naszą strukturę, plany sprzedażowe na polskim rynku oraz powiemy, kiedy dokładnie ruszy sprzedaż. Na razie mogę tylko powiedzieć, że chcemy, aby samochody trafiły jak najszybciej na polski rynek – mówi IBRM Samar Jerzy Prządka.
Reaktywacja minivanów?
W rozmowie Jerzy Prządka mówi, że nowa marka nie będzie konkurowała z BAIC-em, a uzupełniała ofertę tego chińskiego giganta. Ma też być czymś zupełnie nowym, bo dostarczycielem rodzinnych minivanów. – Zaproponujemy teraz samochody z segmentu MPV i mamy nadzieję na wylansowanie, a może raczej na przywrócenie, mody na prawdziwie rodzinne auta. To ciekawa nisza na krajowym rynku, bo większość producentów, kiedyś tak popularnego segmentu, zrezygnowała z produkcji tego typu aut – mówi Jerzy Prządka.
Dongfeng na rynku od dekad
Na koniec dodajmy, że chiński koncern Dongfeng Liuzhou Motor Co., Ltd., jest spółką motoryzacyjną założoną przez Liuzhou Industrial Holdings Corporation i Dongfeng Motor Corporation. Koncern ma w portfolio markę samochodów użytkowych „Dongfeng Chenglong” oraz markę samochodów osobowych „Forthing”. Firma Dongfeng Liuzhou Motor Co., Ltd., została założona w 1954 roku, a na rynek motoryzacyjny weszła w 1969 roku.
Dongfeng Liuzhou Motor Co., Ltd. to jedno z pierwszych przedsiębiorstw w Chinach, które zaangażowało się w produkcję motoryzacyjną. Obecnie zatrudnia ponad 7000 pracowników, łączna wartość aktywów wynosi 8,2 miliarda juanów (około 4,5 mld złotych). Zdolności produkcyjnej to 300 tys. samochodów osobowych i 80 tys. pojazdów użytkowych rocznie.
Czytaj też:
Chińskie auta będą powstawać w fabryce w Tychach?Czytaj też:
Do Polski wejdzie chiński gigant motoryzacyjny. Może odmienić rynek