Naprawdę jesteśmy aż tak bogaci? Rekordowa sprzedaż najdroższych aut

Naprawdę jesteśmy aż tak bogaci? Rekordowa sprzedaż najdroższych aut

Audi z lakierem Exclusive
Audi z lakierem Exclusive Źródło:Audi
Samochody klasy premium sprzedają się w Polsce jak świeże bułeczki. Marzec 2023 roku był pod tym względem rekordowy w historii.

W marcu 2024 roku padł w Polsce rekord liczby rejestracji aut z wyższej półki. To był najlepszy miesięczny wynik w historii polskiego rynku samochodów klasy premium, jak donosi analityczny Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Polska jak Szwajcaria

W marcu 2024 roku w Polsce zarejestrowanych zostało 12 250 nowych samochodów osobowych klasy premium. Był to wynik o 13,71 proc. większy niż w lutym bieżącego roku i o 15,25 lepszy w zestawieniu z marcem roku 2023. W marcu zanotowano najlepszy miesięczny wynik rejestracji w historii polskiego rynku samochodów klasy premium. Udział tego segmentu w krajowym rynku wyniósł w tym miesiącu 24,5 proc.

Co czwarte auto premium

W I kwartale 2024 roku w Polsce zarejestrowano 32 931 nowych aut z wyższej półki, o 27,15 proc. (7 032 sztuki) więcej w zestawieniu z takim sam okresem minionego roku. Auta klasy premium miały na koniec marca br. 23,7 proc. udziału w rynku nowych samochodów osobowych w Polsce.

BMW na czele

Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek premium w I kwartale 2024 roku zajęło BMW. Wynik bawarskiego producenta na polskim rynku to 7 165 zarejestrowanych samochodów, o 29,05 proc. więcej niż w takim samym okresie roku 2023. Najczęściej rejestrowane modele w gamie BMW w okresie styczeń-marzec 2024 roku to: seria 3, X3 oraz model X5.

Drugą pozycję na koniec marca 2024 roku zajęło Audi. Klienci w Polsce kupili i zarejestrowali 6 699 nowych samochodów tej marki, co jest rezultatem o 10,80 proc. większym niż w takim samym okresie roku ubiegłego. Spośród modeli z czterema pierścieniami na grillu, w okresie styczeń-marzec najlepiej sprzedawał się model A3, przed Audi A4. Trzecie miejsce przypadło w udziale modelowi Q5.

Na trzecim miejscu na koniec I kwartału bieżącego roku był Mercedes-Benz. Klienci kupili i zarejestrowali 6 260 samochodów tej marki, o 52,79 proc. więcej w zestawieniu z sytuacją sprzed roku. W gamie marki na koniec marca 2024 roku zwycięska okazała się klasa GLC, przed klasą CLA oraz GLB.

Volvo, Lexus i wzrost Rolls-Royce'a

Czwarta pozycja na koniec marca przypadła w udziale Volvo. Marka uzyskała wynik o 46,95 proc. lepszy niż rok wcześniej. Na piątej pozycji na koniec I kwartału był Lexus. W okresie od stycznia do marca 2024 roku japońska marka zarejestrowała w Polsce 3 327 samochodów, o 26,94 proc. więcej rok do roku.

W pierwszej dwudziestce najpopularniejszych modeli segmentu premium największą stratę procentową w okresie styczeń-marzec 2024 r. zanotował Jaguar. Z kolei największym wzrostem procentowym w Top 20 może pochwalić się – pozycjonowany na 18 miejscu – Rolls-Royce z 7 zarejestrowanymi samochodami wobec 3 na koniec marca 2023 (plus 133,33 proc.).

Pod koniec marca 2024 roku na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych modeli segmentu premium było Volvo XC60. Na drugiej pozycji zestawienia marzec zakończyło Audi A3. Trzecie miejsce przypadło w udziale Volvo XC40.

Czytaj też:
Internet przejmie rolę salonów samochodowych? Rewolucja za pasem
Czytaj też:
Wielkie przetasowania na polskim rynku nowych samochodów

Opracował:
Źródło: IBRM Samar