Ford Focus ST Edition. Hot-hatch gotowy nawet na tor

Ford Focus ST Edition. Hot-hatch gotowy nawet na tor

Ford Focus ST Edition
Ford Focus ST Edition Źródło:Ford
Nowy Ford Focus ST Edition wyposażony jest w regulowane zawieszenie typowe dla samochodów wyścigowych, przednie hamulce Brembo i potężny silnik EcoBoost.

Ford zaprezentował gotowego do jazdy na drogach publicznych i torach wyścigowych Focusa ST Edition, opracowanego przez Ford Performance. Ford Focus ST Edition, którego można już zamawiać na wybranych rynkach, został nagrodzony certyfikatem Sports Technologies za zaawansowane funkcje, w tym m.in:

  • regulowane zawieszenie gwintowane Ford Performance, które pozwala fanom sportu na precyzyjne dostosowanie dynamiki podwozia i właściwości jezdnych do swoich preferencji
  • felgi aluminiowe wykonane w procesie formowania ciśnieniowego, wykorzystywanego również do produkcji komponentów lotniczych
  • przednie hamulce Brembo gwarantują mocne i równomierne hamowanie bez utraty skuteczności podczas kolejnych okrążeń
  • 2,3-litrowy silnik EcoBoost o mocy 280 KM, który zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 5,7 sekundy i ma maksymalny moment obrotowy 420 Nm.

Ford Focus ST Edition

W przypadku tego auta najczęściej wybierane pakiety wyposażenia opcjonalnego z gamy Focusa ST są dostępne w standardzie. Z kolei unikatowy lakier nadwozia Azura Blue z czarnymi błyszczącymi akcentami nadwozia oraz oryginalne przeszycia w wersji wnętrza Motion Blue podkreślają wyjątkowość modelu.

Kontrola za kierownicą

Ford Focus ST Edition

Regulowane zawieszenie Focusa ST Edition jest dostarczane z konfiguracją opracowaną przez Ford Performance, testowaną w całej Europie, w tym na Północnej Pętli niemieckiego toru Nürburgring. Regulowany system gwintowanego zawieszenia, wyprodukowany przez ekspertów sportów motorowych, firmę KW Automotive, wykorzystuje dwururowe amortyzatory ze stali nierdzewnej oraz malowane proszkowo sprężyny. Prześwit został obniżony o 10 mm z przodu i z tyłu w porównaniu ze standardowym Focusem ST, a klient ma możliwość regulacji wysokości o kolejne 20 mm. Sztywność sprężyn została zwiększona o ponad 50 procent w porównaniu ze standardowym Focusem ST.

Focus ST Edition jest dostarczany z dokumentacją techniczną, zawierającą zalecane ustawienia zawieszenia dla różnych warunków jazdy – w tym ustawienia opracowane dla toru Nürburgring.

Auto ma lkkie 19-calowe felgi aluminiowe, które zmniejszają masę nieresorowaną o 10 procent na każdym z narożników pojazdu. Koła są odlewane w procesie płynnego formowania, które zagęszcza stop aluminium, w konsekwencji zwiększając wytrzymałości na rozciąganie i odporność na wstrząsy przy mniejszym zużyciu materiału. Lżejsza od standardowych nieresorowana masa felg poprawia pionową dynamikę ich pracy oraz szybkość zmiany kierunku, a w efekcie kontakt opon Pirelli P Zero Corsa z nawierzchnią i przyczepność podczas przyspieszenia, hamowania i pokonywania zakrętów przy podniesionych osiągach.

Ford Focus ST Edition

Focus ST Edition jest dostępny wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, napędzany 2,3-litrowym silnik EcoBoost z turbosprężarką typu twin-scroll o niskiej bezwładności, który zapewnia moc 280 KM przy 5500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 420 Nm od 3000 obr/min, co przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h w 5,7 sekundy i prędkość maksymalną 250 km/h.

Gotów na drogi publiczne

Ford Focus ST Edition

Zestaw systemów wspomagających kierowcę obejmuje adaptacyjny tempomat (ACC) z funkcją rozpoznawania znaków drogowych i utrzymywania na pasie ruchu, a także system informacji o obiektach znajdujących się martwym polu lusterek (BLIS) z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym.

Focus ST Edition jest również wyposażony w system nagłośnienia B&O Premium Sound o mocy 675 W z dziesięcioma głośnikami i subwooferem. Dostępny w standardzie pakiet zimowy obejmuje podgrzewaną kierownicę i podgrzewaną przednią szybę Quickclear.

Ford Focus ST Edition

Wersja Focus ST Edition wyróżnia się niebieskim lakierem Azura Blue – z gamy Focusa ST, zarezerwowanym wyłącznie dla tego modelu oraz czarnymi felgami aluminiowymi, czarnym błyszczącym dachem, tylnym spojlerem i dyfuzorem, a także czarnymi obudowami lusterek bocznych i czarną ramką emblematu ST. Wewnątrz znajdziemy niebieskie przeszycia Motion Blue, wzbogacające tapicerkę foteli Ford Performance, kierownicę, mieszek dźwigni zmiany biegów, miękkie nakładki na wysokości kolan przy konsoli środkowej i dywaniki podłogowe.

Ford Focus ST Edition

Focus ST Edition dołącza do obecnej linii Focus ST, która oferuje nadwozia pięciodrzwiowe i kombi z możliwością wyboru siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów.

Czytaj też:
Ford Puma po liftingu w polskiej ofercie. Znamy ceny, jest też promocja
Czytaj też:
Nowy Ford Puma po liftingu. Brakujące elementy uzupełniono
Czytaj też:
Znamy skład zespołu Forda na mistrzostwa świata WRC w 2024 roku

Galeria:
Ford Focus ST Edition
Opracował:
Źródło: Ford