Odnowiony flagowy SUV Astona Martina. To zupełnie nowe auto

Odnowiony flagowy SUV Astona Martina. To zupełnie nowe auto

Aston Martin DBX707
Aston Martin DBX707 Źródło:Aston Martin
Aston Martin przeprowadził facelifting swojego flagowego modelu DBX707. Z autem zintegrowano całkowicie nowy system informacyjno-rozrywkowy i zaproponowano nowy projekt wnętrza. Ale to tylko część zmian.

Wprowadzony na rynek w 2022 roku Aston Martin DBX707 łączy ogromne osiągi, dynamikę i prawdziwy luksus. Szybko wspiął się na szczyt w swojej kategorii jako faktyczny „supersamochód pośród SUV-ów”. Ogromna popularność modelu sprawiła, że DBX707 zostaje obecnie jedynym modelem w portfolio SUV-ów ultraluksusowej brytyjskiej marki.

Kompleksowa modernizacja wnętrza to kluczowa zmiana w nowym DBX707. Obejmuje ona wykorzystanie najnowocześniejszego, opracowanego przez Astona Martina, systemu informacyjno-rozrywkowego oraz nowy wygląd kabiny.

– Dzięki najlepszym w swojej klasie osiągom i dynamice, światowej klasy designowi i najwyższemu poziomowi luksusu, DBX707 natychmiast ustanowił nowy punkt odniesienia dla ultraluksusowych SUV-ów. Teraz wzbogacony o najnowocześniejszą technologię i całkowicie nowe wnętrze, DBX707 po raz kolejny wznosi się na wyższy poziom, podnosząc poprzeczkę, według której oceniani są wszyscy konkurenci – powiedział Marco Mattiacci, global chief brand and commercial officer w Astonie Martinie.

Nowy system infotainment

DBX707 otrzymał system informacyjno-rozrywkowy nowej generacji. Ten w pełni zintegrowany wieloekranowy system oferuje bezprzewodowe korzystanie z Apple CarPlay i Android Auto oraz wiele złączy USB-C, a także pełną łączność online obsługiwaną przez aplikację Astona Martina dla klientów.

Informacje są wyświetlane za pomocą technologii ekranu dotykowego Pure Black z pełną obsługą palcem i gestykulacją. Główny zestaw wskaźników kierowcy to 12,3-calowy ekran – o 1,5 cala większy niż w modelach DB12 i Vantage – z drugim 10,25-calowym centralnym wyświetlaczem informacyjno-rozrywkowym zintegrowanym z nową deską rozdzielczą i konsolą środkową.

DBX707 wciąż posiada przyciski do kluczowych operacji, takich jak wybór biegów, trybu jazdy, ustawień ogrzewania i wentylacji. Dostępne są również przełączniki sterowania zawieszeniem, ESP i układem wydechowym, asystentem utrzymania pasa ruchu i kontrolą odległości parkowania.

Całkowicie nowe wnętrze

Najnowsza ewolucja nowego projektu Astona Martina zadebiutowała w DB12 i Vantage. Czyste, nowoczesne linie łączą się z widoczną poziomą linią przecinającą górną i dolną część nowej deski rozdzielczej. Ten linearny motyw służy zmniejszeniu ogólnej wysokości wnętrza, zaś zwiększone wykorzystanie chromowanych materiałów, współczesnych fornirów i uproszczonej konsoli środkowej, wzmacnia poczucie jakości.

Każdy element wnętrza został udoskonalony, od nowej kierownicy po przeprojektowane klamki drzwi D-pull i pionowe otwory wentylacyjne, które są teraz dopasowane do jasnych chromowanych lub ciemnych chromowanych detali wnętrza. Nowe panele fornirów przednich drzwi są większe i dostępne z różnych nowych materiałów, w tym w błyszczącym wędzonym dębie, błyszczącej tytanowej siatce i okleinach z drewna ziricote, fortepianowej czerni i włókna węglowego.

Dostępne są trzy różne specyfikacje wykończenia wnętrza, z których każda ma własne detale. Inspire Comfort ma haft matrycowy i pikowanie; Inspire Sport posiada haft wektorowy, zaś Accelerate jest wyposażone w Alcantarę. Dodatkowe detale to mikro-lamówka i haft satynowy. Możliwy jest szeroki zakres dalszej personalizacji oferowany w ramach usługi Q by Aston Martin.

Nowe nagłośnienie

DBX707 jest teraz standardowo wyposażony w 14-głośnikowy system audio Aston Martin Premium Audio 800W. System ten oferuje tryb dźwięku przestrzennego z przetwarzaniem dźwięku QuantumLogic.

Prawdziwi audiofile mogą zamówić opcjonalny system opracowany we współpracy z partnerem audio Astona Martina, firmą Bowers & Wilkins. Akustycznie dostosowany do objętości i kształtu wnętrza DBX707, ten system wykorzystuje technologie i innowacje stosowane w uznanych na całym świecie głośnikach Bowers & Wilkins. Aluminiowe głośniki wysokotonowe Double Dome i głośniki średniotonowe Continuum nadają temu 23-głośnikowemu, podwójnie wzmacnianemu systemowi dźwięku przestrzennego o mocy 1600W zrównoważony i precyzyjny dźwięk. Dedykowane głośniki główne 3D, głośniki basowe i potężny subwoofer zapewniają potężne wrażenia dźwiękowe.

DBX707, ostatni z podstawowej gamy modelowej, który będzie oznaczony nową wersją znaczka Aston Martin Wings, wprowadza również szereg szczegółowych zmian w wyglądzie zewnętrznym. Najważniejsze z nich to pięć nowych kolorów lakieru: Epsilon Black, Helios Yellow, Sprint Green, Malachite Green i Aura Green, a także Podium Green, po raz pierwszy dostępny wyłącznie w DBX707 AMR23 Edition.

Ponadto dostępne są dwa nowe wykończenia felg: Satin Black dla 23-calowych felg Fortis i Copper Bronze dla 23-calowych felg Forged. Wzornictwo 22-calowych felg Sport, 23-calowych Fortis i 23-calowych Forged pozostało niezmienione, z wykończeniami Silver, Gloss Black, Textured Black, Satin Black i Satin Black Diamond Turned dostępnymi również dla wybranych felg.

Inne widoczne zmiany obejmują nowe klamki drzwi, które otwierają się na zewnątrz po odblokowaniu samochodu oraz nowe lusterka drzwiowe ze zlicowanym szkłem. Ze względu na zastosowanie bardziej zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy (ADAS), nowy projekt lusterek obejmuje ulepszone, w pełni zintegrowane kamery wspierające funkcjonalność kamery parkowania 3D.

W przeciwieństwie do starej konstrukcji, w której regulowane lustro poruszało się w stałej zewnętrznej obudowie, w nowym rozwiązaniu całe lustro i zespół obudowy obracają się w celu zapewnienia regulacji. Oprócz zapewnienia lepszego umieszczenia i zabezpieczenia kamery, konstrukcja zlicowanego lustra od krawędzi do krawędzi maksymalizuje rozmiar powierzchni odbijającej, zapewniając większe pole widzenia.

Silnik 707 KM

Sercem auta jest 4,0-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 707 KM/900 Nm i 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów z mokrym sprzęgłem. W połączeniu z systemem napędu na wszystkie koła, zdolnym do wysyłania na żądanie do 100 proc. momentu obrotowego na tylną oś, DBX707 może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 3,1 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 308 km/h. Siłę hamowania zapewniają przednie hamulce Carbon Ceramic o średnicy 420 mm i tylne hamulce Carbon Ceramic o średnicy 390 mm. DBX707 jest standardowo wyposażony w 22-calowe koła, a opcjonalnie dostępne są odlewane lub kute 23-calowe felgi aluminiowe.

Produkcja nowego DBX707 ma rozpocząć się w drugim kwartale 2024 roku, a pierwsze dostawy zaplanowano na trzeci kwartał.

Czytaj też:
Samochód Jamesa Bonda trafi na aukcję. To gratka dla miłośników motoryzacji
Czytaj też:
Ile naprawdę drogich samochodów kupują Polacy?

Galeria:
Aston Martin DBX707
Opracował:
Źródło: Aston Martin