Europejska Mazda CX-80. Nowy siedmiomiejscowy i flagowy model Japończyków

Europejska Mazda CX-80. Nowy siedmiomiejscowy i flagowy model Japończyków

Mazda CX-80
Mazda CX-80 Źródło: Mazda
Zaprezentowano nową Mazdę CX-80, siedmiomiejscowego SUV-a, który zajmuje w europejskiej gamie marki miejsce na samym szczycie. Auto ma silniki e-Skyactiv PHEV (hybryda ładowana z gniazdka) oraz Diesla.

Nowa, wyposażona w trzy rzędy siedzeń, Mazda CX-80 debiutuje w Europie. Ten drugi po CX-60 model, zbudowany w oparciu o platformę Mazda Large Architecture, jest najbardziej przestronnym samochodem Mazdy na rynkach europejskich i stanie się nowym okrętem flagowym marki w regionie.

Projektanci skupili się na elegancji i czystości minimalistycznej japońskiej estetyki. Przy prawie pięciu metrach długości i rozstawie osi wynoszącym ponad trzy metry, nowa Mazda CX-80 jest dłuższa, wyższa i ma znacznie większy rozstaw osi, niż popularna Mazda CX-60. W połączeniu z dwoma składanymi i chowanymi w podłogę fotelami w trzecim rzędzie, CX-80 będzie dostępna z trzema konfiguracjami drugiego rzędu, w tym z dwoma oddzielnymi fotelami kapitańskimi oddzielonymi – do wyboru – konsolą środkową lub przejściem do trzeciego rzędu siedzeń.

Nowe funkcje technologiczne

Nowa Mazda CX-80 oferuje technologię odpowiednią dla flagowego europejskiego modelu Mazdy i obejmuje trzy nowe funkcje: nowe sterowanie głosowe Alexa, nowy hybrydowy system nawigacji łączący zalety usług offline i online oraz nowy widok kuli haka holowniczego Trailer Hitch View, który wykorzystuje centralny wyświetlacz i zaawansowaną grafikę, aby pomóc ustawić pojazd względem przyczepy.

Mazda CX-80 jest dostępna z dwoma układami napędowymi do wyboru: e-Skyactiv PHEV łączący czterocylindrowy silnik benzynowy z silnikiem elektrycznymi lub z jednostką e-Skyactiv D – rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem Diesla z układem miękkiej hybrydy Mazda M Hybrid Boost 48V.

Jednostka e-Skyactiv PHEV ma łączną moc systemową 327 KM/241 kW i generuje 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy, osiąga prędkość maksymalną 195 km/h i oferuje zasięg 60 km w trybie całkowicie elektrycznej jazdy.

Jednostka e-Skyactiv D generuje moc 254 KM przyspieszając od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy i osiągając prędkość maksymalną 219 km/h.

Obie jednostki napędowe współpracują z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i systemem napędu na wszystkie koła Mazda i-Activ AWD. Przełącznik Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) oferuje również wybór czterech trybów jazdy (plus tryb EV dla PHEV), które zostały już wcześniej wprowadzone w modelu CX-60.

Nowe zawieszenie i systemy

Platforma CX-80 ma podwójne wahacze z przodu i wielowahaczowe zawieszenie z tyłu. Układ AWD preferuje tylne kołał. Nowa Mazda CX-80 ma zdolność holowania przyczep o masie do 2500 kg. Mazda CX-80 wyposażona jest w gamę systemów wspomagania kierowcy i-Activsense. Nowe funkcje bezpieczeństwa debiutujące w CX-80 obejmują Cruising & Traffic Support (CTS) z nowym wsparciem w przypadku braku reakcji kierowcy, Smart Brake Support (SBS) z nowym asystentem unikania kolizji czołowych oraz Emergency Lane Keeping (ELK) z nowym systemem unikania zderzenia czołowego.

Polskie ceny Mazdy CX-80 zaczynają się od kwoty 280 900 zł za wersję Exclusive-Line w konfiguracji siedmiomiejscowej z silnikiem e-Skyactiv D o mocy 254 KM i napędem AWD.

Czytaj też:
Nowe auta w Europie. Te marki rozbiły bank
Czytaj też:
Motoryzacyjne firmy z najlepszą reputacją. Wygrali Japończycy
Czytaj też:
Nowości Mazdy w 2024 roku. Do salonów wjedzie największy SUV

Galeria:
Mazda CX-80
Opracował:
Źródło: Mazda