Zaprojektowana jako 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów, AT8 jest przeznaczona dla nowego Ducato. Jedną z cech, które wyróżniają AT8 jest znaczna redukcja emisji CO2, aż o 10 proc. w porównaniu z obecną wersją automatyczną, wynikająca z zastosowania bardziej zrównoważonego, wydajnego i znacznie lepiej kontrolowanego momentu obrotowego.
Ponadto, nowe komponenty leżą u podstaw ogólnych wrażeń z jazdy i wyróżniają się zwiększonym komfortem, który charakteryzuje się obecnie płynniejszą zmianą biegów, jakością i kontrolą.
Wszystkie te cechy wynikają z zastosowania nowego sprzęgła, zapewniającego bardziej efektywne prowadzenie dzięki zoptymalizowanemu momentowi obrotowemu, najlepszemu w swojej klasie, wynoszącemu 450 Nm dla dużego samochodu dostawczego z napędem na przednie koła i silnikiem Multijet 3 o mocy 180 KM.
Skrzynia od razu do produkcji
Kolejną istotną innowacją jest akumulator hydrauliczny, kluczowy element wspomagający zmianę przełożeń, który zwiększa wydajność, umożliwiając szybszy czas reakcji, a także lepsze działanie systemu Start-Stop.
Przewidywana redukcja emisji CO2 związana z wprowadzeniem AT8 została już uwzględniona w procesie tworzenia nowego Ducato dzięki jego aerodynamicznym udoskonaleniom.
Przy okazji marka Fiat Professional przypomniała, że w nowym Ducato wprowadziła już takie funkcje, jak kanapa „Eat & Work”, zasięg na napędzie elektrycznym do 424 km (najlepszy w swojej klasie), oraz możliwość szybkiego ładowania do 80 proc. w 55 minut. Wprowadzenie nowej 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów jest kolejnym udoskonaleniem.
Czytaj też:
„Aaaby dostawczaka”. Przedsiębiorcy rozbudowują samochodowe flotyCzytaj też:
Przedsiębiorcy kupują coraz więcej samochodów roboczych