Jeep pokazał pierwszego SUV-a, globalnego, z napędem w pełni elektrycznym. Samochód może się podobać, pisaliśmy o nim obszernie na Auto.Wprost.pl, ale w opinii entuzjastów Jeepa napęd elektryczny w terenówce to wciąż rzecz nie do zaakceptowania. O ile w małych autach skrojonych pod Europę, Avengerze czy Renegadzie, to jest jeszcze do zniesienia, to w tych dużych, jak Wagoneer S prąd nie zachęca do zjazdu z asfaltu, nie mówiąc o pokonywaniu prawdziwych przeszkód. Zwłaszcza Jeepem.
Marka, wraz z debiutem modelu, postanowiła więc od razu pokazać koncepcyjny na razie model Trailhawk, który – nie ma co do tego wątpliwości – wejdzie do produkcji, by pokazać, że Jeep nie ma sobie równych poza asfaltem.
Dlatego marka przedstawiła samochód koncepcyjny Jeep Wagoneer S Trailhawk. To wytrzymały i w pełni elektryczny SUV, który może z łatwością przejść z szosowego trybu jazdy na terenowy.
– Podobnie jak wszystkie SUV-y marki Jeep, nowy Jeep Wagoneer S 2024 wywodzi się z bogatej tradycji marki i jej legendarnych możliwości i wszechstronności, oferując najlepsze osiągi zarówno na drodze, jak i w terenie – mówi Antonio Filosa, dyrektor generalny marki Jeep. – Samochód koncepcyjny Jeep Wagoneer S Trailhawk, zbudowany na nowej, dedykowanej dla modeli BEV platformie STLA Large w pełni ukazuje możliwości elektrycznej gamy Jeepa Wagoneera S, niezależnie od tego, czy pokonuje z łatwością ciasne zakręty, czy przemierza nowe tereny poza utartymi szlakami.
Samochód koncepcyjny Jeep Wagoneer S Trailhawk zadebiutował wraz z nowym, w pełni elektrycznym Jeepem Wagoneer S Launch Edition 2024, pierwszym globalnym pojazdem marki o napędzie w pełni elektrycznym (BEV), zaprezentowanym na początku w Ameryce Północnej. Wagoneer S, który będzie sprzedawany na całym świecie, zostanie wprowadzony na rynek najpierw w USA i Kanadzie w drugiej połowie 2024 roku.
Osiągi i możliwości Jeepa 4xe
Samochód koncepcyjny Jeep Wagoneer S Trailhawk to w 100 proc. model elektryczny. Zapewnia jednocześnie osiągi, możliwości napędu 4xe i natychmiastowy moment obrotowy.
Koncepcyjny Jeep Wagoneer S Trailhawk oferuje wszystkie możliwości nowego modelu seryjnej produkcji, ale przenosi jazdę off-road na wyższy poziom. Standardowy system Selec-Terrain z trybami jazdy Auto, Sand, Snow, Eco i Sport wzbogacono o tryb Rock oraz elektroniczną blokadę tylnej osi sterowaną przyciskiem z kabiny kierowcy. Samochód koncepcyjny z napędem na cztery koła jest również wyposażony w wytrzymałe 31,5-calowe opony terenowe.
Forma podąża za funkcją
Samochód koncepcyjny Jeep Wagoneer S Trailhawk oferuje podwyższone zawieszenie oraz agresywną konstrukcją przodu i tyłu, która obejmuje wytrzymałe haki holownicze i funkcjonalne wloty powietrza poprawiające osiągi w strefach wysokiego ciśnienia podczas jazdy z dużą prędkością.
Koncepcyjny Wagoneer S Trailhawk z charakterystyczną przednią częścią nadwozia został zaprojektowany do jazdy i doskonałego radzenia sobie na zakurzonych szlakach i w skalistym terenie. Siedmioszczelinowa podświetlana osłona chłodnicy Jeepa wyróżnia się bardziej wyrazistym, surowym wyglądem z wypukłymi szczelinami i metalicznymi akcentami w kolorze Storm Grey.
Specjalna edycja samochodu koncepcyjnego w kolorze nadwozia Banner wyposażona została w szereg solidnych elementów zaprojektowanych z myślą o najbardziej wymagających przygodach, w tym matującą naklejkę na maskę, zlicowane plakietki inspirowane nowoczesnymi samolotami, przednie i tylne pomarańczowe haki holownicze, unikalne 18-calowe wieloczęściowe felgi, laserowo wycinany aluminiowy bagażnik dachowy oraz dwupanelowy panoramiczny dach zapewniający niesamowite wrażenia podczas jazdy „open-air”.
Wnętrze przystosowane do wypraw
Wnętrze koncepcyjnego Jeepa Wagoneera S Trailhawk oferuje przystosowane do wypraw, miękkie powierzchnie pokryte są syntetycznym materiałem Mantis Green i ozdobione inspirowaną meteorytami okleiną. Aby wizualnie podkreślić możliwości pojazdu zostały wykorzystane ciemne metaliczne wstawki w kolorze Storm oraz anodowane detale w kolorze Radical Red.
Przeprojektowana ośmiokątna kierownica umożliwia kierowcy zablokowanie preferowanej pozycji dłoni w celu precyzyjnej kontroli jazdy.
Zestaw wskaźników samochodu posiada poprzeczny uchwyt zapewniający pasażerom stabilność podczas jazdy w terenie. W uchwycie wbudowane są odsłonięte elementy mocujące i gwintowane uchwyty 1/4-20 do montażu sprzętu, urządzeń i akcesoriów. Za uchwytem znajduje się zestaw wskaźników ozdobiony ekskluzywną okleiną inspirowaną meteorytami, która jest nie tylko naturalna, ale także stanowi wizualne nawiązanie do elementów geologicznych, które były inspiracją dla tego pojazdu koncepcyjnego.
Fotele przednie zachowują równowagę między sportowymi i luksusowymi elementami wyposażenia, która charakteryzuje seryjnie produkowanego Jeepa Wagoneera S. Podgrzewane i wentylowane fotele są pokryte tapicerką w kolorze Mantis Green z perforowanym wzorem w jodełkę. Na tapicerce znajdują się przeszycia z wstawkami w kolorze Ultraviolet oraz ozdobne wykończenia z tkaniny.
Drzwi i środkowa część deski rozdzielczej są wyposażone w nowy modułowy system mocowania ładunku z elastycznymi pasami, które pozwalają użytkownikowi dostosować sposób przechowywania i organizacji sprzętu. W środkowej części deski rozdzielczej znajduje się duży, otwarty schowek z bezprzewodową ładowarką do telefonu i kilkoma gniazdami USB do zasilania wszystkich narzędzi i akcesoriów niezbędnych podczas przygód na świeżym powietrzu.
Czytaj też:
Zupełnie nowy SUV od Jeepa. 600 KM pod maskąCzytaj też:
„Polski” Jeep Avenger 4xe wreszcie z napędem na cztery kołaCzytaj też:
Różowy Jeep na życzenie klientów. Terenówka jak dla Barbie