Opel Mokka teraz także w wersji hybrydowej. Bonus: mniejsze zużycie

Opel Mokka teraz także w wersji hybrydowej. Bonus: mniejsze zużycie

Opel Mokka Hybrid
Opel Mokka Hybrid Źródło:Stellantis
Miejski SUV Opla po raz pierwszy pojawia się na rynku z 48-woltową technologią hybrydową. Napęd obniża zużycie paliwa o około 20 procent.

Opel rozwija swoją gamę samochodów hybrydowych. Opel Mokka rozszerza teraz ofertę samochodów z technologią hybrydową 48 V. Nową Mokkę Hybrid ze zelektryfikowanym układem napędowym można zamawiać w cenie od 129 900 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce).

Połączenie turbodoładowanego silnika benzynowego o mocy 100 kW (136 KM), silnika elektrycznego o mocy 21 kW (28 KM) i zelektryfikowanej sześciostopniowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów pomaga zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2 do 20 procent. Przy niskich prędkościach, podczas jazdy w mieście, Mokka Hybrid może poruszać się na napędzie wyłącznie elektrycznym, a zatem lokalnie bezemisyjnie.

– Nowa Mokka Hybrid z 48-woltową technologią plasuje się w naszej gamie Opla Mokka pomiędzy wersją w pełni elektryczną, a napędem konwencjonalnym. Dzięki nowemu, zelektryfikowanemu układowi napędowemu jazda Mokką jest bardziej wydajna dla naszych klientów. Ci, którzy nie zasiedli jeszcze za kierownicą samochodu elektrycznego, mogą osobiście doświadczyć korzyści płynących z napędu elektrycznego w mieście – powiedział Patrick Dinger, dyrektor marki Opel w Niemczech.

Nowa Mokka Hybrid

Opel Mokka Hybrid

Oprócz trzycylindrowego silnika turbo opracowanego specjalnie dla wersji hybrydowych, układ napędowy nowego Opla Mokka Hybrid obejmuje 48-woltowy akumulator litowo-jonowy, który automatycznie ładuje się podczas zwalniania. Silnik elektryczny działa wówczas jako generator; zewnętrzne źródło zasilania, takie jak gniazdko lub stacja ładowania nie są konieczne, aby naładować samochód. Ponadto, napęd elektryczny wspomaga silnik benzynowy podczas przyspieszania i ruszania z miejsca. Moment obrotowy z silnika elektrycznego jest dostarczany przede wszystkim przy niskich prędkościach obrotowych silnika, co korzystnie wpływa na dynamikę jazdy i redukcję CO2. Podczas jazdy z niską prędkością, silnik elektryczny umożliwia także jazdę w pełni elektryczną nawet do jednego kilometra lub do 50 procent czasu jazdy w mieście.

W liczbach oznacza to oszczędność paliwa na poziomie około 20 procent w porównaniu z modelem z tradycyjnym napędem. Podczas gdy podobna niezelektryfikowana Mokka 1.2 Turbo z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów potrzebuje 6,1 litra na 100 kilometrów zgodnie z WLTP, nowa Mokka Hybrid potrzebuje 4,9 litra na 100 km.

W zależności od swoich preferencji, kierowcy Mokki Hybrid mogą wybierać pomiędzy trybami jazdy Eco, Normal i Sport. Aby rozpędzić się od zera do 100 km/h, nowa Mokka Hybrid potrzebuje 9,1 sekundy i może osiągnąć maksymalną prędkość 207 km/h. System hybrydowy zajmuje niewiele cennego miejsca w środku.

Kokpit Pure Panel z dodatkowymi wyświetlaczami

Kierowcy Mokki Hybrid mają do dyspozycji w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel, w tym centrum informacyjne kierowcy i kolorowy ekran dotykowy. Oprócz standardowych informacji można zapoznać się ze szczegółami dotyczącymi napędu elektrycznego. Typowe dla hybrydy są na przykład stałe wyświetlacze mocy i prędkości: podczas jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym, dane wyświetlane są na niebiesko, zaś gdy włączony jest silnik spalinowy – na biało.

Ponadto na innym ekranie można prześledzić przepływ energii między akumulatorem, silnikiem benzynowym i kołami, a także stan naładowania akumulatora oznaczony różnymi kolorami. Najważniejsze dane dotyczące pokonanego dystansu, czasu podróży, średniego zużycia paliwa, pozostałego zasięgu oraz procentu trasy przejechanej wyłącznie w trybie elektrycznym można odczytać na ekranie podsumowania, po wyłączeniu samochodu.

Czytaj też:
Powrót do przeszłości. Najnowszy SUV Opla będzie nosił nazwę jak z lat 90
Czytaj też:
Wyprzedaż samochodów Opla. Znamy szczegóły oferty

Opracował:
Źródło: Stellantis