Ważny samochód dla przedsiębiorców teraz z automatem

Ważny samochód dla przedsiębiorców teraz z automatem

Peugeot Boxer
Peugeot Boxer Źródło: Peugeot
W ramach odświeżonej gamy pojazdów użytkowych, Peugeot oferuje teraz samochód dostawczy Boxer z całkowicie nową, automatyczną skrzynią biegów.

Wprowadzenie nowej (8-stopniowej) automatycznej skrzyni biegów AT8 w nowym modelu Boxer, obok dostępnej już 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów jest odpowiedzią na potrzeby biznesowych użytkowników. Nowa, automatyczna skrzynia biegów AT8 zapewnia większy komfort jazdy, zmniejsza zmęczenie kierowcy i zwiększa bezpieczeństwo.

Klienci biznesowi spędzają długie godziny za kierownicą w trakcie wykonywania codziennych zawodowych podróży podczas jazdy po mieście lub na dłuższych trasach (dostawy, interwencje). Automat sprawdzi się także w przypadku klientów prywatnych, którzy chcą cieszyć się swoim zbudowanym na bazie Boxera kamperem.

Oprócz manualnej i automatycznej skrzyni biegów, nowy Peugeot E-Boxer oferuje nowy, w 100 proc. elektryczny układ napędowy o mocy 200 kW/270 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Jest on zestawiony z akumulatorem o pojemności 110 kWh, który pozwala osiągnąć zasięg wynoszący do 420 km (cykl mieszany WLTP).

Nowa skrzynia do różnych wersji

Nowa automatyczna skrzynia biegów AT8 jest dostępna w nowym Peugeot Boxer wyposażonym w silnik 2.2 BlueHDi o mocy 140 i 180 KM. Układ napędowy posiada homologację zarówno dla lekkich pojazdów użytkowych (Euro 6E), jak i ciężkich (Euro VIE), przy czym wersja Heavy Duty została zaprojektowana tak, aby umożliwić cięższe zabudowy.

Nowa skrzynia charakteryzuje się nowo zaprojektowanymi sprzęgłami, które optymalizują płynność zmiany 8 biegów dzięki zarządzaniu momentem obrotowym silnika, który może osiągnąć wartość 450 Nm w przypadku silnika 2.2 BlueHDi o mocy 180 KM. To o 80 Nm więcej niż w przypadku poprzedniej manualnej skrzyni biegów. Kolejną innowacją oferowaną przez automatyczną skrzynię biegów AT8 jest akumulator hydrauliczny, który maksymalnie wykorzystuje moc silnika, skracając czas reakcji skrzyni biegów i zapewniając płynniejszą pracę systemu Start & Stop. Ponadto, Boxer ma teraz większą ładowność, szczególnie w przypadku kamperów, osiągając do 5 ton dopuszczalnej masy całkowitej.

Kilka rodzajów nadwozia

Podobnie jak w przypadku manualnej skrzyni biegów, nowy Peugeot Boxer z nową automatyczną skrzynią biegów AT8 jest dostępny w szerokiej gamie konfiguracji. W oparciu o dwa rozstawy osi (3,45 m i 4,04 m) furgon jest dostępny w dwóch długościach (L2 i L4), co daje łącznie 4 nadwozia o pojemności użytkowej od 13 do 17 m3. Boxer z rozstawem osi 4,04 m jest również dostępny jako podwozie z pojedynczą kabiną L3 lub L4 oraz podwozie z podwójną kabiną L3 lub L4.

Nowy Peugeot Boxer może pochwalić się bogatszym wyposażeniem z zakresu komfortu i bezpieczeństwa od poprzednika. Ma m.in. elektryczny hamulec postojowy, bezkluczykowy system dostępu, centralny wyświetlacz z 10-calowym ekranem dotykowym, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, automatyczne hamowanie awaryjne z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów i wiele innych.

Czytaj też:
Nowy Maxus e-Deliver 7: kolejny elektryczny dostawczak z Chin. Znamy ceny
Czytaj też:
Popularny dostawczak Toyoty z rabatem. Cena niższa do 36 tys. zł

Opracował:
Źródło: Stellantis