Kluczowy wylot drogi S7 z Warszawy. Znamy już projektanta

Kluczowy wylot drogi S7 z Warszawy. Znamy już projektanta

Droga S7 z Warszawy
Droga S7 z Warszawy Źródło: GDDKiA
Drogowcy poinformowali o postępach w realizacji wylotówki drogi ekspresowej S7 z Warszawy. Znamy projektanta.

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm Transprojekt Gdański (lider) oraz Biuro Projektowo–Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa. Opracowanie dokumentacji dla ostatniego odcinka S7 w woj. mazowieckim, od Kiełpina do Trasy Armii Krajowej i skrzyżowania z S8 w stolicy, wyceniono na 54 243 000 zł. Jeśli nie będzie odwołań od tego wyboru, umowę przewidujemy podpisać na przełomie lipca i sierpnia 2024 r.

Umowa i zakres prac projektowych

Droga S7 z Warszawy

Jak czytamy w informacji, biuro projektowe będzie miało 41 miesięcy na przygotowanie projektu budowlanego oraz uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych dla budowy drogi. Przy sprawnym przebiegu procesu projektowania oraz pozyskiwaniu niezbędnych uzgodnień i decyzji zasadnicza dokumentacja będzie gotowa w I kwartale 2026 r. Kolejnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy prac budowlanych.

Nowa trasa będzie miała przekrój dwujezdniowy z trzema pasami ruchu. Zaprojektowane zostaną dwa tunele: na Bielanach (ok. 1000 m) i Bemowie (ok. 1100 m) oraz cztery węzły: Łomianki, Warszawa Wólka Węglowa, Warszawa Chomiczówka i Warszawa Północ (połączenie z Trasą Armii Krajowej S8). Do tego wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ostateczne rozwiązania wynikać będą z uzgodnień i analiz, które wykonawca przeprowadzi na etapie projektowania.

Przebieg trasy

S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie będzie miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Bielany) droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości około 12,9 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Łomianki w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie.

Dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Warszawa Wólka Węglowa. Następnie, za ul. Arkuszową w Warszawie, planowana trasa zejdzie do tuneli – pierwszego o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m. Po wyjściu z tuneli wzniesie się ponad teren nad drogą ekspresową S8. Pomiędzy tunelami przewidziano węzeł Warszawa Chomiczówka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł Warszawa Północ.

S7 na północ od Warszawy

Kierowcy mają już do dyspozycji 275 km drogi ekspresowej od węzła Gdańsk Południe do Płońska. Z dalszych 57 km trasy do Warszawy w realizacji jest odcinek Płońsk – Czosnów. Kierowcy z 35 km drogi będą mogli korzystać w 2025 r.

Czytaj też:
Miliardy na budowę nowych dróg. Drogowcy wydają dużo, a chcą znacznie więcej
Czytaj też:
Polskie drogi. Mamy listę wszystkich nowych „esek” oraz mapy

Opracował:
Źródło: GDDKiA