Za przygotowanie projektu budowlanego oraz realizację prac w terenie odpowiedzialne będzie konsorcjum firm Mirbud (lider) oraz Kobylarnia. Wartość umowy to 577,5 mln zł, z czasem realizacji 39 miesięcy. Jak informują drogowcy, inwestycja obejmuje zaprojektowanie i budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej na terenie woj. wielkopolskiego, łódzkiego i opolskiego, o długości 23 km, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.
Jej początkowy fragment będzie się łączył z drugim odcinkiem budowanej drogi S11 na wysokości Siemianic w województwie wielkopolskim. Ominie kolejno miejscowości Gołkowice, Byczynę, Biskupice, Sarnów oraz Krzywiznę. W okolicach miejscowości Gotartów połączy się z kolejnym budowanym odcinkiem S11, który prowadzi do początku obwodnicy Olesna.
Nowa trasa na znacznej długości zostanie poprowadzona nowym śladem. Przewidziano na niej budowę czternastu obiektów inżynierskich, w tym przejścia dla zwierząt. W ramach inwestycji zaplanowano budowę węzła drogowego Byczyna.
46 km nowej trasy S11
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że dwujezdniowa droga ekspresowa między końcem obwodnicy Kępna, a początkiem obwodnicy Olesna, została podzielona na trzy odcinki realizacyjne:
-
koniec obwodnicy Kępna – Siemianice (12,5 km),
-
Siemianice – Gotartów (22,7 km),
-
Gotartów – początek obwodnicy Olesna (10,5 km).
Na jakim etapie są kolejne odcinki w woj. opolskim?
28 marca 2024 roku drogowcy podpisali umowę na budowę 12,5-kilometrowego odcinka S11 pomiędzy Kępnem i Siemianicami. Z kolei 26 kwietnia 2024 roku podpisali umowę na budowę 10,5-kilometrowego odcinka S11 pomiędzy Gotartowem i początkiem obwodnicy Olesna.
GDDKiA jest przekonana, że realizacja inwestycji, poza zapewnieniem komfortu podróżowania na tym odcinku, przyczyni się do poprawy jakości szlaków komunikacyjnych nie tylko na terenie woj. wielkopolskiego, łódzkiego i opolskiego. Wpłynie bowiem na wyprowadzenie z miast ruchu tranzytowego na całej osi północ-południe poprzez drogę ekspresową S11.
Droga ekspresowa S11 połączy cztery województwa
Do 2030 roku cała S11 połączy leżący na Pomorzu Środkowym Kołobrzeg przez Piłę, Poznań i Kępno z Aglomeracją Śląską, prowadząc od drogi ekspresowej S6 do autostrady A1 i krzyżując się z S10, A2 i S8. Po realizacji wszystkich odcinków trasa będzie liczyć ponad 580 km, a wraz ze wspólnym przebiegiem S6 od Kołobrzegu do Koszalina (ok. 35,5 km) blisko 620 km. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 150 km (wliczając wspólny przebieg S6 i S11).
W nadchodzących latach pokonanie trasy z Kołobrzegu na Śląsk zajmie nieco ponad 5 godz.
Czytaj też:
Kluczowy wylot drogi S7 z Warszawy. Znamy już projektantaCzytaj też:
Miliardy na budowę nowych dróg. Drogowcy wydają dużo, a chcą znacznie więcej