Lexus rośnie na polskim rynku i jest już naprawdę mocną alternatywą dla niemieckiej wielkiej trójki, czyli Audi, BMW i Mercedesa-Benza. Wraz z Volvo zajmuje miejsce tuż za podium w segmencie samochodów premium, który ma już ok. 25 proc. rynku, wg IBRM Samar.
Dwutorowe działanie dla przedsiębiorców
Skoro rynek klientów indywidualnych wydaje się być obsługiwany w profesjonalny sposób, Lexus postanowił skusić swoją nową ofertą przedsiębiorców, a także fleet managerów większych firm. Po pierwsze, zachęta jest finansowa. Lexus przygotował specjalny leasing 105 proc. (umowa zawierana jest na okres 36 miesięcy, opłata wstępna wynosi 45 proc. a wykup to 1 proc.). Do tego dochodzi specjalna stawka ubezpieczenia wynosząca 1,99 proc.
Druga część oferty jest nawet ważniejsza. Lexus od kilku dekad buduje sieć salonów, w których obsługa klienta jest na najwyższym z możliwych poziomów. To prawda, że takie standardy stara się – przynajmniej w deklaracjach – wprowadzać każdy producent. Ale nie każdemu to wychodzi równie dobrze. A Lexus ma na potwierdzenie wyniki prestiżowych plebiscytów, w których udział wzięli sami klienci. Kilkanaście razy z rzędu marka zdobyła tytuł najlepszej w kategorii obsługi klienta w AutoIndex. Wygrała też w tej kategorii w wielu badaniach amerykańskiego JD Power.
Doradca, jazdy testowe i finansowanie
W związku z tym i z chęcią wyjścia naprzeciw potrzebom przedsiębiorców w każdym salonie Lexusa pracuje specjalista, którego zadaniem jest doradzanie w kwestii budowania floty. Czasami będzie to wskazywanie optymalnych aut, ich liczby i wielkości, rodzaju napędu. A innym razem sposobów finansowania, których jest kilka, czy okresu finansowania. Oczywiście przedsiębiorcy, pod opieką doradcy flotowego, mogą też skorzystać z jazd testowych wszystkimi modelami i ich różnymi wersjami (jazda testowa może trwać nawet kilka dni), jak również wziąć udział w Akademii Jazdy Lexusa, gdzie w bezpiecznych warunkach można sprawdzić możliwości aut.
– Najwyższy poziom obsługi oraz codzienna wygoda użytkowania naszych aut to dla nas priorytet. Elastycznie podchodzimy do potrzeb klientów. W ofercie mamy konkurencyjne finansowanie Kinto One, a także inne rozwiązania dopasowane do charakteru działalności naszych klientów. Co więcej, Lexusa można zamówić nie tylko w salonach marki, ale także u doradców flotowych u dealerów Toyoty – powiedział Mirosław Sochacki, corporate sales senior manager w Toyota Central Europe.
Czytaj też:
Powódź chińskich samochodów przybiera na sile. Kiedy fala kulminacyjna?Czytaj też:
Toyota umacnia się w Europie. Jest już numerem 2