Porsche 911 Turbo ma 50 lat. Zachwycająca edycja jubileuszowa

Porsche 911 Turbo ma 50 lat. Zachwycająca edycja jubileuszowa

Porsche 911 Turbo
Porsche 911 Turbo Źródło: Porsche
Auto marzeń dla większości fanów motoryzacji. Teraz – z okazji 50 rocznicy wprowadzenia na rynek – powstała jubileuszowa, limitowana edycja specjalna.

Urodziny 911 Turbo stały się okazją do tego, by Porsche stworzyło i wprowadziło na rynek jubileuszowy model. 911 Turbo 50 Years to egzemplarz wyjątkowy, nie tylko ze względu na osiągi, ale także na materiały nawiązujące do przeszłości. Nadwozie i wnętrze są pełne akcentów nawiązujących do historycznych modeli 911 Turbo. A żeby było jeszcze bardziej ekskluzywnie i niepowtarzalnie, do auta można zamówić opcjonalny pakiet Heritage Design.

Porsche 911 Turbo

Porsche 911 Turbo 50 Years zostało zbudowane na ostatniej generacji 911 Turbo S. Ponieważ oryginał powstał w roku 1974 egzemplarzy, właśnie w takiej liczbie zostanie wyprodukowane.

Porsche 911 Turbo

Przypomnijmy, że debiutujące w 1974 roku Porsche 911 Turbo przeniosło wyścigową technikę turbo z samochodów wyścigowych 917/10 i 917/30 do seryjnego samochodu sportowego. Zostało to połączone z unikalnym designem i dostosowane do codziennego użytku.

Porsche 911 Turbo

Jubileuszowy model 911 Turbo 50 Years (zbudowany na bazie 911 Turbo S, który zadebiutował w 2019 roku) jest hołdem dla legendy z lat 70 XX wieku. W standardzie ma winylową grafikę po bokach, która nawiązuje do historycznego oznaczenia Porsche 911 RSR Turbo. Ten wóz był prekursorem wprowadzonego rok później pierwszego 911 Turbo.

Wyjątkowe wyposażenie

Porsche 911 Turbo

Urodzinowy model dostał ekskluzywny dla Porsche z rodziny Turbo lakier Turbonite. Jego odcień mają również wstawki grilla tylnej pokrywy, korek wlewu paliwa i herb Porsche. Również historyczne korzenie mają akcenty w kolorze Anthracite Grey na tylnym skrzydle, tylnym zderzaku, podstawkach lusterek zewnętrznych i wykończeniach wlotów powietrza. Z tyłu znajduje się napis „1974–2024” i symbol turbosprężarki. Z kolei po otwarciu drzwi LED-owe projektory prezentują ten sam symbol na nawierzchni obok samochodu.

Porsche 911 Turbo

Historyczne akcenty dostrzegą fani 911 Turbo także w środku. Podstawowym jest tapicerka w kratę McKenzie, które pokrywa środkowe panele foteli oraz panele drzwi. Są też kontrastowe akcenty w kolorze Turbonite, w tym pasy bezpieczeństwa, elementy obsługi, przeszycia dekoracyjne, listwy ozdobne ze wstawkami z czarnej skóry oraz herb Porsche na sportowej kierownicy GT.

Porsche 911 Turbo

Specjalnie oznaczone są nakładki progów drzwi. Zostały wykończone szczotkowanym aluminium w kolorze czarnym. Umieszczono na nich podświetlane logo „Turbo 50”. Z kolei nad schowkiem na rękawiczki jest specjalna aluminiowa tabliczka z logo „Turbo 50” i indywidualnym numerem limitowanej edycji samochodu.

Pakiet Heritage Design

Porsche 911 Turbo

W opcji dostępny do auta jest pakiet Heritage Design 50 Years Turbo. Ma on dodatkowe historyczne elementy. Podstawowym lakierem pakietu jest Aventurine Green Metallic, jednak alternatywnie dostępne są również standardowe odcienie 911 oraz lakiery z programu Paint to Sample. Pakiet Heritage Design zawiera m.in. dekoracyjną grafikę w kolorze białym z satynowym wykończeniem, przednią pokrywę oraz osłony piast obręczy Sport Classic, lakierowanych na odcienie Brilliant Silver i biały (satynowe wykończenie) oraz historyczny herb Porsche z 1964 roku. Z tyłu wzrok znajduje się logo „Turbo 50” oraz napis „PORSCHE” w kolorze złotym.

Baza to Porsche 911 Turbo S

Porsche 911 Turbo

Jeśli chodzi o technikę to Porsche 911 Turbo 50 Years bazuje na 911 Turbo S produkowanym od 2019 roku. Wóz ma 3,7-litrowy silnik typu bokser z dwiema turbosprężarkami o zmiennej geometrii turbiny (VTG), który wytwarza moc 478 kW (650 KM) oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 2,7 sekundy, a 200 km/h osiąga się po 8,9 sekundy. Auto ma dwusprzęgłową skrzynię PDK oraz aktywny napęd na obie osie Porsche Traction Management (PTM) z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego oraz układem Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) z elektronicznie sterowaną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego.

Porsche 911 TurboPorsche 911 TurboPorsche 911 TurboCzytaj też:
Kamień z serca... Po 2030 roku Porsche Cayenne będzie nie tylko elektrykiem
Czytaj też:
Porsche opuszcza Volkswagena. To przez ogromny popyt w Polsce

Porsche 911 TurboPorsche 911 TurboPorsche 911 Turbo
Opracował:
Źródło: Porsche