Dotychczas za działalność Porsche w Polsce odpowiadała Grupa Volkswagen, w naszym kraju reprezentowana przez Volkswagen Group Polska (VGP). Ta firma, z siedzibą w Poznaniu, sprawuje pieczę nad importem Porsche, ale także innych aut Volkswagen Group, czyli Skód, Audi, Seatów, Volkswagenów i dostawczych Volkswagenów (marka Volkswagen Samochody Dostawcze). Wiele lat temu w większości była własnością Jana Kulczyka i Kulczyk Tradex.
Już poza Volkswagenem
Teraz, ze względu na rosnącą pozycję Polski i generalnie Europy Środkowej, w sprzedaży Porsche, importer podjął decyzję, by – wzorem innych krajów, czy regionów Europy – wydzielić Porsche z Grupy Volkswagen w naszym kraju. Powstanie nowa spółka, Porsche Polska sp. z o.o. której siedzibą będzie Warszawa, a nie Poznań. Spółka rozpocznie działalność 1 stycznia 2025 roku, od tego dnia działalność sprzedażowa Porsche w Polsce i Europie Środkowej przestanie podlegać Volkswagen Group Polska. Jak poinformowano, dyrektorem zarządzającym (CEO) nowej spółki został Polak, Wojciech Grzegorski, dotychczasowy szef Porsche, ale w strukturach VGP.
Warszawa, a nie Poznań
– Polska jest krajem wschodzącym. Widzimy tu dalszy potencjał wzrostu dla Porsche, a dzięki własnej spółce zależnej możemy jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Naszym celem jest wzmocnienie doświadczenia marki, a tym samym dalsze zwiększenie atrakcyjności Porsche – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu w centrali Porsche AG. – W nadchodzącej, nowej rzeczywistości chcemy jeszcze silniej zaznaczyć naszą obecność w Polsce. Jednocześnie będziemy nadal wykorzystywać synergię we współpracy z Grupą Volkswagen, m.in. w obszarze logistyki. Przenosząc się do Warszawy, wzmacniamy również naszą pozycję, jako atrakcyjnego pracodawcy – powiedział Wojciech Grzegorski, dyrektor zarządzający Porsche Polska.
Przypomnijmy, że Polska ma już dziewięć Porsche Centrów, czyli salonów i serwisów Porsche. Wszystkie one należą do niezależnych inwestorów i grup dealerskich. W 2023 roku Porsche sprzedało o 41 proc. samochodów więcej niż w 2022 roku. W tym roku spodziewany jest podobny wzrost.
Czytaj też:
Dwie bardzo mocne Panamery w salonach. Jedna kosztuje grubo ponad 1 mln złCzytaj też:
Nowa Panamera z rekordem na północnej pętli NürburgringuCzytaj też:
Porsche Macan w dwóch nowych wariantach. Doszedł najtańszy model