Zacznijmy od wiarygodności. Consumer Reports to najważniejsze źródło informacji o jakości produktów oferowanych na amerykańskim rynku. Znaczenie organizacji jest jednak globalne, bo wyniki jej testów rezonują także w Europie, Azji i na innych kontynentach, choć nie wszędzie oferta produktów jest identyczna. Wyróżnikiem Consumer Reports jest to, że istniejąca od 1936 roku organizacja jest całkowicie niezależna. Nie korzysta z pomocy żadnych instytucji czy sponsorów, a produkty do testów kupuje z własnych środków pochodzących ze składek członkowskich. Wśród różnych produktów, Consumer Reports analizuje także rynek motoryzacyjny. Zwraca uwagę na szczególnie istotne z punktu widzenia użytkowników kwestie, bierze pod lupę koszty użytkowania, niezawodność i jakość aut.
Kluczowy był test drogowy
W ostanim zestawieniu 10 najlepszych SUV-ów Consumer Reports na pierwszym miejscu postawiła Toyotę RAV4 Plug-in Hybrid. Ranking opierał się na podsumowaniu wszystkich szczegółowych badań realizowanych przez tę organizację, w tym niezawodności, bezpieczeństwa, satysfakcji klienta oraz na wynikach wszechstronnych testów drogowych.
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid uzyskała wynik 89 punktów, bijąc auta Forda, Subaru, Nissana i firm koreańskich. Na punktację złożyły się wyniki wszystkich szczegółowych badań i testów, z których najważniejszym byłe ten realizowany przez ekspertów Consumer Reports na drodze. Do tego doszły badania niezawodności, bezpieczeństwa, zużycia paliwa oraz satysfakcji klienta. W analizie uwzględniono wszystkie SUV-y popularnych marek oferowane na amerykańskim rynku.
Najlepszy wybór
Jak czytamy w uzasadnieniu, w ocenie Consumer Reports, Toyota RAV4 z napędem Plug-in Hybrid jest szybka i cicha, ma komfortowe wnętrze i prowadzi się lepiej niż ten sam model z innymi rodzajami napędu. Przypomnijmy, że na polskim rynku samochód ma moc 306 KM, generowaną przez pełny układ hybrydowy z silnikiem 2,5 l, rozbudowany o funkcję plug-in, czyli baterię o pojemności 18,1 kWh oraz mocniejszy silnik elektryczny. Auto może poruszać się w trybie czysto elektrycznym na dystansie 75 km (wg WLTP) lub hybrydowym. Przyspieszenie od 0. do 100 km/h trwa 6 s. Samochód jest standardowo wyposażony w napęd na wszystkie koła, a pomimo większej baterii przestronność wnętrza i bagażnika nie różnią się od standardowego RAV4 Hybrid.
Czytaj też:
Nowe Audi Q5. Premiera bestsellera trzeciej generacjiCzytaj też:
Tym autem Chińczycy chcą zdobyć Europę. W Polsce będzie murowanym hitem