Są chętni na 300-konne Renault? Właśnie rozpoczęto przyjmowanie zamówień

Są chętni na 300-konne Renault? Właśnie rozpoczęto przyjmowanie zamówień

Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM
Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM Źródło: Renault
Renault czuje dumę ze swojego ostatniego dzieła, czyli modelu Rafale. To z tej pewności, że to dobre auto, firma postanowiła wprowadzić na rynek jego najmocniejszą wersję, na którą w Polsce właśnie rozpoczęte zostało przyjmowanie zamówień.

Najpierw Rafale zostało wprowadzone w wersji E-Tech full hybrid 200. Teraz marka Renault rozpoczęła przyjmowanie zamówień na wersję Rafale E-Tech 4x4 300 KM. Jest to hybryda, ale ładowana z gniazdka, czyli plug-in. W codziennej jeździe można poruszać się wozem w trybie całkowicie elektrycznym, jednak nic nie ogranicza właściciela przed wyruszeniem w dłuższą trasę, bo wówczas auto staje się pełnoprawną hybrydą.

Cena najmocniejszego Rafale

Renault wyceniło Rafale E-Tech 4x4 300 KM na kwotę od 226 900 zł w wersji Esprit Alpine i od 248 900 zł w wersji atelier Alpine. Na zamówione samochody trzeba będzie chwilę poczekać, pierwsze egzemplarze trafią do klientów na początku 2025 r.

Przypomnijmy, że Rafale E-Tech 4x4 300 KM został zaprezentowany w maju 2024 r. Samochód jest pierwszym modelem Renault wyposażonym w hybrydowy zespół napędowy typu plug-in o mocy 300 koni mechanicznych. Do istniejących w niższych modelach silników elektrycznych z przodu dodano kolejny, napędzający tylną oś.

Renault Rafale w tej wersji ma system 4 kół skrętnych. Auto jest także wyposażone w stały system napędu na 4 koła. Moc auta jest duża, zatem by uczynić auto naprawdę sportowym Renault proponuje wersja atelier Alpine, która ma bardziej sportowe parametry układu jezdnego i inteligentne, adaptacyjne zawieszenie.

300 KM to ewolucja

Dodajmy, że kluczową rolę w aucie plug-in ma akumulator trakcyjny. W Rafale E-Tech 4x4 300 KM ma on pojemność 22 kWh, co zapewnia zasięg do 100 km w trybie w 100 proc. elektrycznym. Dodajmy, że napęd Rafale E-Tech 4x4 300 KM został skonstruowany na bazie zespołu napędowego E-Tech full hybrid 200 KM. Napęd składa się z 3-cylindrowego silnika o pojemności 1,2 l z nową turbosprężarką, o mocy 150 KM i momencie obrotowym do 230 Nm.

Silnik spalinowy współpracujący z trzema silnikami elektrycznymi (dwoma głównymi i jednym dodatkowym), co tworzy układ o łącznej mocy 300 KM. Dodanie drugiego głównego silnika elektrycznego zapewniającego stały napęd na tylną oś umożliwiło uzyskanie dodatkowych 100 kW (136 KM) mocy i 195 Nm momentu obrotowego.

Czytaj też:
Emmanuel Macron ma nowe auto służbowe. Stellantis przegrał z Renault
Czytaj też:
Renault publikuje ceny swojego nowego SUV-a coupé w Polsce

Opracował:
Źródło: Renault