Terenówka z „Mad Maxa”. Audi AI:Trail Quattro
Czteroosobowe Audi AI:Trail Quattro łączy w sobie przygotowanie do zautomatyzowanej jazdy z możliwościami użytkowania tego samochodu w terenie. Kabina jest przeszklona aż do podłogi, co daje nieograniczoną widoczność. Olbrzymiej pojemności akumulator gwarantuje wystarczający zasięg nawet poza gęstą siecią stacji ładowania.
Terenówka to czwarty przedstawiciel serii pojazdów koncepcyjnych z napędem elektrycznym. Pierwszy z nich to Audi Aicon, potem AI:Race i trzeci pojazd tej serii – Audi AI:Me.
Czwart AI:Trail przemieszcza się w teren, ma stały napęd na cztery koła Quattro, jego długość to 4,15 m, szerokość 2,15 m, a wysokość 1,67 m. Olbrzymie 22-calowe koła zamontowano z ogumieniem w rozmiarze 850 mm. Prześwit wynosi całe 34 cm.
Kabina to z kolei wielokątna przestrzeń otoczona dużymi przeszklonymi powierzchniami. Karoseria to kompozycja wielomateriałowa składająca się z najnowocześniejszych stali, aluminiowych powierzchni i włókna węglowego. Mimo zastosowania cięzakich akumulatorów, masa pojazdu to zaledwie 1750 kg.
Jeśli chodzi o napęd, to inżynierom chodziło – z perspektywy podróżowania w terenie pozbawionym infrastruktury umożliwiającej ładowanie pojazdu – głównie o zasięg: od 400 do 500 km jazdy drogą utwardzoną albo w terenie w łatwych warunkach, dzięki akumulatorowi litowo-jonowemu – to zadeklarowany cel pojazdu. W terenie, gdzie zwiększony uślizg kół niesie ze sobą wyższe zużycie, oznacza to ograniczenie do 250 km. W celu spełnienia tych kryteriów, maksymalna prędkość na drodze utwardzonej została ograniczona do 130 km/h.
Audi AI:Trail posiada cztery silniki elektryczne, z których każdy napędza bezpośrednio jedno koło. Terenówka ta jest zatem prawdziwym Quattro. Moc systemowa wynosi maksymalnie 320 kW, a maksymalny moment obrotowy do 1000 Nm. Zazwyczaj tylko niewielka część tej mocy jest mobilizowana do pracy. W normalnych warunkach wystarcza napęd na jedną oś. Dzięki niezależnie od siebie napędzanym kołom, można było zrezygnować z mechanizmów różnicowych i blokad. Stabilność jazdy i przyczepność kontroluje elektronika.