Światowy gigant motoryzacyjny uruchamia w Polsce technologiczny hub

Polski ośrodek rozwoju oprogramowania Stellantisa (należą do niego marki: Jeep, Peugeot, Citroen, Opel, DS, Maserati, Fiat, Dodge i inne) będzie zatrudniał do 300 pracowników zajmujących się analityką danych, rozwojem oraz walidacją oprogramowania i będzie zlokalizowany w Gliwicach, w pobliżu zakładu produkcyjnego Stellantisa.
Jak czytamy w komunikacie, GlobalLogic Inc, dostawca usług inżynierii cyfrowej, posłuży wsparciem Stellantisowi w rekrutacji najbardziej utalentowanych specjalistów w celu szybkiego otwarcia nowego ośrodka rozwoju oprogramowania w Polsce. Zlokalizowano go w regionie posiadającym bogate, specjalistyczne zaplecze techniczne i uniwersyteckie, a nowy zespół ds. rozwoju oprogramowania dołączy do istniejących działów technicznych Stellantisa w Europie.
Najlepsi specjaliści znajdą pracę
Zespół polskiego software hubu skupi się przede wszystkim na rozwoju oprogramowania bazowego, rozwoju aplikacji programowych, DevOps i automatycznej walidacji.
– Otwarcie nowego ośrodka zajmującego się rozwojem oprogramowania w Polsce to kolejny kamień milowy w realizacji naszego planu strategicznego Dare Forward 2030 – powiedział Yves Bonnefont, dyrektor generalny ds. oprogramowania w Grupie Stellantis. – Oprogramowanie odgrywa kluczową rolę w naszym dążeniu do celu, jakim jest zdobycie pozycji lidera w zakresie doświadczeń klienta związanych z usługami i produktami, a także jest niezwykle ważne, byśmy mogli wywiązać się z naszego, przełomowego dla branży, zobowiązania, by do 2038 roku osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla.
Polska dołącza do całego świata
Stellantis posiada obecnie osiem ośrodków rozwoju oprogramowania, zlokalizowanych w siedmiu krajach:
-
Brazylia: Pernambuco
-
Francja: Poissy
-
Niemcy: Rüsselsheim
-
Indie: Bengalûru i Hyderabad
-
Włochy: Turyn
-
Polska: Gliwice
-
Stany Zjednoczone: Auburn Hills, Michigan
Zespół z Polski wniesie wkład do globalnej sieci tworzenia oprogramowania, która jest kluczowa dla działalności Stellantisa w zakresie tworzenia samochodów definiowanych oprogramowaniem (Software Defined Vehicles), które przez cały okres użytkowania oferują opcje ukierunkowane na klienta, w tym aktualizacje i funkcje, które będą wprowadzane wiele lat po wyprodukowaniu pojazdu.
Oprogramowanie dla zwiększenia zysków
Strategia oparta na oprogramowaniu Stellantisa przewiduje wykorzystanie platform technologicznych nowej generacji, opartych na istniejących możliwościach samochodów połączonych online, w celu przekształcenia sposobu, w jaki klienci wchodzą w interakcje ze swoimi pojazdami i wygenerowania do 2030 roku dodatkowego rocznego przychodu w wysokości 20 miliardów euro.