Które marki motoryzacyjne są najcenniejsze?

Toyota dostarcza swoje samochody do klientów w ponad 170 krajach i regionach, co czyni ją największym producentem samochodów na świecie. W 2022 roku na całym świecie koncern sprzedał prawie 10,5 miliona samochodów Toyoty, Lexusa, Daihatsu oraz Hino, utrzymując poziom z roku 2021.
W opinii ekspertów firmy Interbrand, którzy zdecydowali wycenić Toyotę na miejscu numer 1 w branży motoryzacyjnej, za sukcesem Japończyków stoi zdywersyfikowana gama modelowa oraz szeroki wybór wersji i rodzajów napędów.
Toyota przed Mercedesem-Benzem i BMW

Które marki motoryzacyjne ustąpiły miejsca Toyocie? Na drugim miejscu jeśli chodzi o motoryzację znalazł się Mercedes-Benz, a potem BMW, Tesla, Honda, Hyundai, Audi, Porsche, Volkswagen i Ford.
Z kolei jeśli zderzyć motoryzację z innymi działami gospodarki, to Toyota zajęła 6 miejsce. Przed nią znalazły się takie firmy jak: Apple (zwycięzca rankingu), Microsoft, Amazon, Google i Samsung. Toyota i Mercedes-Benz wyprzedziły Coca-Colę i Nike, za którymi znalazła się firma BMW (pozycja numer 10 ogólnie).